Avatar billede dravde Nybegynder
11. oktober 2008 - 11:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sende billeder med e-mail

Jeg bruger Windows Internet Explorer 7 med XP Home Edition Service Pack 3 alt opdateret. Min mail er Outlook Express 6. Mit problem er at funktionen med indsættelse af billeder i mailen er gået i udu. Før kunne jeg markere et billede i billedmappen dernæst i venstre side markere " send denne fil med e-mail ( eller højreklikke på billedet og send til postmodtager ) dernæst kom et lille skilt op: Gør alle mine billeder mindre eller bevar oprindelige størrelser - dette skilt kommer stadig op men der sker ikke nogen indsættelse i mailen. Jeg kan så lave en ny mail og indsætte eller vedhæfte et billede hvilket også fungerer men billedet figurerer også nede i tekstfeltet bare i kæmpestor størrelse. Før var det i postkortstørrelse. Hvad pokker sker der ? Kan man ikke regulere dette på en eller anden måde eller helt slå denne funktion fra ? Jeg kan ikke systemgendanne så langt tilbage at dette rettes. Har andre dette problem og hvad kan man gøre ved det ?
Avatar billede peet-49 Novice
11. oktober 2008 - 11:41 #1
Opret mail/indsæt/vedhæftet fil/find filen og dobbeltklik på den.
Avatar billede dravde Nybegynder
11. oktober 2008 - 14:03 #2
" Jeg kan så lave en ny mail og indsætte eller vedhæfte et billede hvilket også fungerer men billedet figurerer også nede i tekstfeltet bare i kæmpestor størrelse. Før var det i postkortstørrelse. Hvad pokker sker der ? Kan man ikke regulere dette på en eller anden måde eller helt slå denne funktion fra ? Jeg kan ikke systemgendanne så langt tilbage at dette rettes. Har andre dette problem og hvad kan man gøre ved det ? "

Ja, det ved jeg godt men hvad med det kæmpestore billede som går ud over alle grænser ? Kan man ikke undlade at få billedet med nede i tekstfeltet ?
Avatar billede summer Mester
11. oktober 2008 - 14:15 #3
Prøv lige at tjekke Outlook Express - Funktioner - Internetindstillinger, om Outlook Express er valgt som standardprogram. Hvis ikke, kan du nemlig ikke udføre adspurgte funktion.
Avatar billede vejmand Juniormester
11. oktober 2008 - 14:21 #4
Start -> Angiv programadgang og -standard -> Her skal Outlook Express også stå som standard-program...
Avatar billede summer Mester
11. oktober 2008 - 14:24 #5
I øvrigt velkommen til eksperten.

Hvis et vedhæftet billede også vises i tekstfeltet, kan det kalres sådan:
1)Start med at lukke OE.
2)Start > Kør og skriv: regedit - OK
3)Find så følgende nøgle:
HKEY_CURRENT_USER\Identities\{en-masse-tal-og-bogstaver}\Software\Microsoft\Outlook  Express\5.0
4)Når du er inde i ovenstående nøgle, højreklikker du ovre i højre side af vinduet og vælger Ny > DWORD-værdi. Den nye nøgle der kommer skal hedde: Automatically Inline Images
5)Når nøglen har fået det navn højreklikker du på den og giver den værdien 0.
6)Luk Regedit og start OE. Prøv så om den stadig viser vedhæftede i tekstfeltet.
billeder som et slideshow.
Avatar billede dravde Nybegynder
11. oktober 2008 - 16:28 #6
Tak for velkomsten !
Summer og Vejmand: OE er valgt som standardprogram begge steder.
Summer: Den viser stadig (kæmpestore) billeder i tekstfeltet.( Ikke som slideshow ).
Avatar billede summer Mester
11. oktober 2008 - 18:28 #7
Slideshow var en fejl. Det drejer sig bare om billeder. Det problem kan du i al fald løse ved ovennævnte vejledning.
m.h.t. fejl ved indsættelse fra billededmappen, kan du uden risiko prøve at lægge din windows cd i og gå til Start - Kør. Skriv sfc /scannow og OK. så erstattes evt. beskadigede filer.
Avatar billede vejmand Juniormester
11. oktober 2008 - 18:32 #8
Ved ikke om det måske kunne hjælpe at vælge et andet e-mail program som standard, og så derefter igen vægle Outlook Express.

Det virker som om den "har glemt" hvilket program som er standard.
Avatar billede dravde Nybegynder
12. oktober 2008 - 11:05 #9
- den smarte funktion - hvor systemet automatisk indsætter/opretter en mail - duer
  stadig ikke
- men Summer - din vejledning virkede således at billederne ikke figurerer i
  tekstfeltet længere så tak for hjælpen...
Avatar billede summer Mester
12. oktober 2008 - 15:34 #10
Velbekomme.
Det er lidt træls du ikke kan insætte billede direkte fra Billedmappen.