Avatar billede farver Nybegynder
10. oktober 2008 - 23:15 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

webdesign bag malerlager.dk??

Jeg vil gerne i kontakt med det webdesign firma der står bag malet.dk eller malerlager.dk eller kontakt til en kan lave en side der kan det samme..
Avatar billede ejldk Nybegynder
10. oktober 2008 - 23:32 #1
Ikke for at kritisere hverken malerlager.dk, designeren bag, eller din smag, men jeg kan ikke forstå at du vil i kontakt med den designer der står bag siden. For den ikke godt nok ikke særlig pæn/gennemført.

Få istedet taget kontakt til et profesionelt firma, som kan hjælpe dig med at bygge din egen personlige side op helt fra bunden af, så du får et resultat som alle er tilfredse med.
Avatar billede Slater Ekspert
11. oktober 2008 - 00:15 #2
Jeg tvivler på det ligefrem er et firma der står bag, men hvis du virkelig vil i kontakt med vedkommende, kan du da sikkert få hjælp ved at skrive til de to siders webmaster-emails.
Dog har ejldk helt ret i at fraråde dig det.
Avatar billede vistodk Nybegynder
11. oktober 2008 - 01:38 #3
"ikke gennemført" og "nok ikke et firma der står bag" hvad snakker i om?
Den er både nem at navigere og let for alm. mennesker at benytte. Det er præcis som den slags sider skal være.

Det er udemærket sider
Avatar billede zips Juniormester
11. oktober 2008 - 01:45 #4
Prøv at se siderne i Firefox :)
Avatar billede olebole Juniormester
11. oktober 2008 - 01:48 #5
<ole>

- det ændrer ikke ved, de ikke er skrevet i professionel kode  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
11. oktober 2008 - 01:49 #6
zips >>  ;D
Avatar billede vistodk Nybegynder
11. oktober 2008 - 02:56 #7
Firefox kommer aldrig på min PC
Avatar billede olebole Juniormester
11. oktober 2008 - 03:04 #8
Jamen, sålænge man ikke koder websites, er det da også helt fair. Dagens browsere er nogenlunde lige elendige - deres elendigheder ligger bare lidt forskellige steder - så det kan såmænd være mere eller mindre ligegyldigt, hvad man bruger til at surfe med.

Koder man derimod websites, skylder man naturligvis WWW's brugere at teste sin kode i de største browsere. Ellers kan man ikke forvente at blive betragtet som seriøs.

Én ting er i hvertfald helt sikkert: Den såkaldte 'programmør' og/eller 'webdesigner' bag de to nævnte sites har ikke stort begreb om webkode og håndværket bag  =)
Avatar billede olebole Juniormester
11. oktober 2008 - 03:05 #9
- og at IE viser siden, som den gør, skyldes udelukkende browserbugs  ;o)
Avatar billede vistodk Nybegynder
11. oktober 2008 - 03:15 #10
Browservalg er en religion i sig selv. Der er to ting jeg ikke vil diskutere med folk jeg ikke kender; Politik og Religion.

Fortsat god dag :)
Avatar billede olebole Juniormester
11. oktober 2008 - 03:26 #11
*LoL* sikke dog noget sludder og vrøvl!

Du var den, der åbnede diskusionen om browservalg med kommentaren (11/10-2008 02:56:21) - og ingen har sagt dig imod ... tværtimod! Læg mærke til, du er den absolut eneste i denne tråd, der har ytret ønske om at diskutere valg af browser  :D
Avatar billede farver Nybegynder
11. oktober 2008 - 07:41 #12
hvilket prof. firma kan anbefales?? hvis jeg ikke skal kontakte de andre..
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2008 - 12:44 #13
Hej Farver

Der er mange muligheder for at få lavet en hjemmeside med de funktioner som de to du nævner har. Det du skal finde ud af er hvilken stil du gerne vil have og hvor meget du vil spendere på en side.

Man kan mene mange ting om et design af en side og om den falder i ens smag eller ej.
Det er dog vigtigt at den kan ses i flere browsere end IE og at koderne bag er ordentlige, især hvis man vil blive vist højt på google og gener vil have et bredt publikum.

Hvis du godt kan lide de sider, de funktioner de har og at de er nemme at navigere rundt på ja så er det de ting du skal ligge vægt på i din søgning.
Men det er også godt at få fat på nogen som har nogen ordentlige referencer, for så må den person eller det firma jo lave noget fornuftigt.

Mht. hvilket firma du skal have fat i, her spiller det ovenstående ind, men dit budget har også noet at sige, jo større og mere "professionelt" eller nok mere kendt det er, jo dyrere kan du nok også regne med det er.

Umiddelbart køre begge de sider noget shopløsning, så det skal du også have med i dine overvejelser hvis det er dette du vil have.
Cygnet.dk laver fx. nogen fede shopløsninger og benytter DanDomain shop som grund, så der er muligheder.

Jeg kunne sikkert blive ved med at skrive ting og sager, i bund og grund er det vigtigste at du får et produkt du er tilfreds med og at det kan det du gerne vil have det til. Men hvordan du lige finder den helt rette person eller firma, kan være svært at afgøre. Du kan stille et spørgsmål i en af opgave kategorierne her på eksperten om at du søger en person der indenfor et vist budget kan lave noget godt design med de funktioner du ønsker og en ordentlig kode osv.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2008 - 12:47 #14
En ekstra kommentar, du kan jo altid kontakt en af de to sider og høre hvem det er der har lavet deres hjemmeside.
Avatar billede olebole Juniormester
11. oktober 2008 - 16:06 #15
Det helt store problem er, at det branchen i høj grad er 'røverland'. Den er så ny, at der endnu ikke er opbygget en faglig moral/etik - og slet ikke et fagligt organ, der overvåger branchen - herunder overholdelse af faglige standarder - og kan afgøre evt. tvister af faglig karakter.

Da de fleste ikke har kinamands chance for at vurdere, om de køber et ordentligt stykke arbejde, er det med andre ord overordentlig vanskelligt at gøre en handel, man kan være sikker på. Det myldrer med 'halvstuderede røvere', som ikke har den fornødne indsigt til at udføre et professionelt stykke arbejde - og man er som oftest totalt på spanden, hvis man har købt noget skidt ... og det sker dagligt.

Nu er der selvfølgelig forskel på, om man vil give lidt småpenge for et site om familiens aldrende angorakat - eller om det er et site, der skal bruges til noget 'seriøst'. Er det det sidste, man er ude efter, kan det være yderst svært at aggere i markedet  :oP

Hvis man sammenligner med et bilkøb, så skal man nærmest selv være uddannet mekaniker for at vurdere, om varen er værd at købe - og der er ingen organisationer til at støtte køberen ... hverken før eller efter købet.