Avatar billede fun22 Nybegynder
09. oktober 2008 - 20:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Database adgang

Jeg skal have hevet nogen data ud af min MSSQL database, men kan simpel hen ikke finde ud af det.. Jeg har fået lavet følgende:

Dim dd As New SqlDataAdapter
        Dim ds As New DataSet
        Dim MyConnection As SqlConnection = New SqlConnection("")
        MyConnection.Open()

        dd.SelectCommand = New SqlCommand("SELECT * FROM Bills WHERE Month = '2'")

        dd.Fill(ds)

        For Each myRow As DataRow In ds.Tables(0).Rows
            MsgBox(myRow.Item(1))
        Next

Men det virker jo så ikke.. Jeg ved ikke hvordan min connection string skal se ud.. I min my.mysettings har jeg en connectionstring som ser således ud:
Data Source=|DataDirectory|\Data.sdf

Hvordan får jeg det til at virke??
Avatar billede arne_v Ekspert
09. oktober 2008 - 20:37 #1
SqlConnection er til SQLServer og en connection vil typisk se ud som:

"Server=xxxxPC;Database=Xxxx;Integrated Security=SSPI"
Avatar billede fun22 Nybegynder
09. oktober 2008 - 20:48 #2
så får jeg at vide at serveren ikke tillader fjernforbindelse.. Hvordan slår jeg det til?? Det er SQL 2005 express...
Avatar billede arne_v Ekspert
09. oktober 2008 - 21:02 #3
Den koerer paa din egen PC ?

Og du har rettet xxxxPC til navnet paa din PC ?
Avatar billede fun22 Nybegynder
09. oktober 2008 - 21:18 #4
Server=Jesper-PC;Database=Data.sdf;Integrated Security=SSPI

ja det køre på min egen pc Vista Home Premium.. det blev installeret sammen (både vb.net og sql server)..
Avatar billede arne_v Ekspert
09. oktober 2008 - 21:56 #5
Data.sdf ??

Det skal vaere navnet paa din database ikke database filen - og SQLServer er ioevrigt .MDF ikke .SDF !
Avatar billede fun22 Nybegynder
09. oktober 2008 - 22:01 #6
Det er en database fil jeg har oprettet i Microsoft Visual Basic 2008 Express Edition... Og den hedder Data.sdf... Det er den jeg skal have fat i...
Avatar billede fun22 Nybegynder
11. oktober 2008 - 10:33 #7
Jeg fandt ud af at bruge de indbygget dataset og query funktioner.. Tak for hjælpen..