Avatar billede aero Nybegynder
09. oktober 2008 - 18:37 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

bread crumbs asp.net

Nogle der kender til denne tutorials http://www.tutorialized.com/view/tutorial/Site-Map-and-Bread-Crumbs-for-your-website/9685

eller ved hvor man kan finde en forklaring at få disse breadcrumbs ind i en firkant (tags) håber i forstår mig...
Avatar billede torotune Nybegynder
09. oktober 2008 - 23:05 #1
Ja, men hvad mener du med at få dem ind i en firkant?
Avatar billede aero Nybegynder
10. oktober 2008 - 09:30 #2
jeg tænkte på det som dette
http://community.livejournal.com/aspblog

kig i venstre side lige under kalenderen.... var lige den første side jeg kunne finde med det jeg mente....
Avatar billede montago Praktikant
10. oktober 2008 - 23:52 #3
på blogs osv. skal man selv skrive disse Tags... det er blot en liste af ord som er tagged på en blog-post.

ordene puttes ind i et almindeligt DIV som links...
Avatar billede aero Nybegynder
11. oktober 2008 - 08:25 #4
ok men er det muligt at køre en side gennem et filter så disse tags bliver fundet !?
Avatar billede aero Nybegynder
11. oktober 2008 - 08:26 #5
evt. hvis jeg har siden www.minside.dk/default.aspx?site=1
så vil den kigge på den side og genererer tags ud fra den side
Avatar billede montago Praktikant
11. oktober 2008 - 11:44 #6
ikke umiddelbart - computeren kan ikke gætte hvilket ord som repræsentere en hel sides indhold, derfor skal du selv igang ;-)
Avatar billede aero Nybegynder
12. oktober 2008 - 10:41 #7
ok men er det så noget at det rigtige jeg linker til i mit start spm. eller har i/du et bedre eks.
Avatar billede montago Praktikant
12. oktober 2008 - 11:11 #8
njaa

Et 'Sitemap' bruges af søgerobotter til at kortlægge dit site og derved finde alle de sider som skal indekseres.

Tags er som sagt attributter på en side (ord som er påhæftet en side) - når man klikker på et Tag får man som regel vist en liste af sider med dette Tag på sig.
Avatar billede aero Nybegynder
12. oktober 2008 - 13:23 #9
ok har du et eks. man kan kigge lidt på er ny i dette !!?
Avatar billede montago Praktikant
26. oktober 2008 - 12:08 #10
Avatar billede aero Nybegynder
26. oktober 2008 - 19:03 #11
har googlet den, det gør jeg altid, inden jeg spørg om noget herinde........måske derfor jeg også har lagt et link jeg har fundet noget der kunne minde om det jeg spørger til og nej forventer ikke en løsning, bare et peg´ den rigtige vej....
Avatar billede aero Nybegynder
18. december 2008 - 23:05 #12
intet andet hjælp i denne tråd !??
Avatar billede montago Praktikant
18. december 2008 - 23:30 #13
Har du last artiklen på wiki om sitemap ?? Eller om 'tags' ??
Avatar billede aero Nybegynder
18. december 2008 - 23:57 #14
nej, somsagt er jeg ny i dette, men vil lige se der, har du evt. nogle artikler du kan anbefale !?.
Avatar billede montago Praktikant
19. december 2008 - 10:00 #15