Avatar billede davallen Nybegynder
07. oktober 2008 - 22:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning af trådløs router!

Hej alle!

Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg har fået et trådløst modem af en ven uden installations cd. Jeg har brug for hjælp til at sætte den til.
Det mest triggy, kommer til et spil, Warcraft III Frozen Throne.
Jeg vil gerne sætte det op, så jeg kan hoste i battle.net.

Her er lidt info:

Modem fra Cybercity: ZyXEL Prestige 660R-61
Trådløs modem fra ven: NETGEAR WGR614 v6 TDC

Håber meget I kan hjælpe.
Avatar billede ThomasK Nybegynder
07. oktober 2008 - 23:32 #1
Du skal første finde ud af hvilke porte der skal åbnes for at hoste.

Derefter skal du finde ud af hvilket IP adresse din netgear får tildelt fra Zyxel.

Det gør du ved at skrive 192.168.1.1 i din browser og logger ind.
Mener standard login er:

Brugernavn: Admin
Kodeord: password

Så skal du finde noget med connection settings. Der ser du højst sandsynlig en 10.0.0.4 adresse eller noget i den stil.

Så skal du portforwarde din zyxel på den ip adr med den pågældne port.

Gør du således:
http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/opsaetningsvejledninger/routertilslutning_og_indstillinger/zyxel_660r_61/port_forwarding/vejledning/

Bagefter tjekker du hvilken ip dit netkort får fra din Netgear.

Således

1. Start
2. Kør
3. Skriv: ncpa.cpl - tryk ok
4. Højreklik LAN/WLAN forbindelsen - tryk status.
5. Aflæs under faneblad "Understøttelse"

Du logger derefter på routeren igen via 192.168.1.1 på samme måde som før og portforwarder til den ip du har på computeren. f. eks. 192.168.1.3

Skriv hvis du skulle støde i problemer =)
Avatar billede davallen Nybegynder
07. oktober 2008 - 23:51 #2
Jeg kan ikke sætte den trådløse router op så jeg kan finde den. Hvordan gør jeg det til at starte med?
Avatar billede henninghabor Nybegynder
07. oktober 2008 - 23:54 #3
Har routeren tidligere været i brug, ligger den måske på 192.168.2.1.

Og det er også denne IP du bør sætte den trådløse router til, når du har fundet den.
Avatar billede davallen Nybegynder
08. oktober 2008 - 00:10 #4
Den har været i brug tidligere. Jeg har været nødt til at reset den fordi koden til at logge på var gået tabt.

Indtil videre har jeg fundet denne vejledning
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6480

Jeg gøre alt rigtigt men, men kan ikke få lys i port 1 på routeren. Er det nødvendigt?
Avatar billede ThomasK Nybegynder
08. oktober 2008 - 00:14 #5
Det er kun nødvendig hvis du har kabel sat i port 1, hvilket er en god ide under opsætning.
Avatar billede davallen Nybegynder
08. oktober 2008 - 01:04 #6
Det er bare genialt. Tusind tusind 1000 tak!!!

Meget hjælpsom guide!
Avatar billede davallen Nybegynder
08. oktober 2008 - 01:07 #7
theshadowdk

Du må lige skrive hvis du ikke har fået dine point.
Avatar billede ThomasK Nybegynder
08. oktober 2008 - 01:29 #8
Det var så lidt. Du skal lige markere mit navn og trykke acceptere først =)
Avatar billede davallen Nybegynder
09. oktober 2008 - 00:01 #9
Nu har jeg et nyt problem. Nogen gange mister jeg forbindelsen til battle.net.
Andre gange kan jeg slet ikke logge på battle.net.

Kender du noget til det?
Avatar billede ThomasK Nybegynder
09. oktober 2008 - 11:24 #10
Nej desværre. Jeg ved meget lidt om spil. Men opret et nyt spørgsmål, så er jeg sikker påder er en ekspert der vil hjælpe dig med det.

Held og lykke :)
Avatar billede davallen Nybegynder
09. oktober 2008 - 18:50 #11
Ok. Tak for det!