Avatar billede erlandsen Seniormester
04. oktober 2008 - 11:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny indholdsfortegnelse hver gang jeg gemmer

Jeg har fået Word 2007 og har problemer med at styre indholdsfortegnelsen.

Hver gang jeg trykker på gem får jeg en ny indholdsfortegnelse.
Det mærkelige er at den ikke overskriver den gamle men ligger sig før den, så trykker jeg tre gange på gem får jeg tre indholdsfortegnelser?

Det oprindelige Word dokument er en eksport af et program som bruges til at lave forretningsplaner, så det er sandsynligvis herfra denne feature stammer.

Det jeg gerne vil have er en indholdsfortegnelse, der kun overskriver sig selv når den opdateres og at den ikke ændrer format, da jeg gerne vil have en anden afstand mellem afsnittene end den selv laver...
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. oktober 2008 - 12:24 #1
Sker det kun i det ene dokument eller i alle dokumenter?

Hvad er det for et "program", det drejer sig om og hvordan har du lavet din "eksport"?

En indholdsfortegnelse lavet med Words funktion til det benytter typografierne Indholdsfortegnelse 1-9, dvs. et det er definitionerne derfra, der afgør, hvordan indholdsfortegnelsen ser ud. Dog kan der komme formatering fra overskrifter med, hvis denne formatering er lavet som direkte formatering af de pågældende afsnit (dvs. at de ikke benytter "rene" typografier. Hvis du laver direkte formatering af en indholdsfortegnelse for at ændre på udseendet, mister du denne formatering, når indholdsfortegnelsen opdateres. Du skal rette i typografierne.

du nogle makroer, enten i dokumentet selv eller f.eks. i din Normal.dot. Umiddelbart lyder det som om det kunne være tilfældet.
Avatar billede erlandsen Seniormester
04. oktober 2008 - 13:23 #2
Det er Mamut Iværksætter...
Jeg kan se at der er en makro i dokumentet - men jeg kan ikke slette makroen da der er pw. til den. Jeg prøver i stedet at slå makroer fra.
Avatar billede erlandsen Seniormester
04. oktober 2008 - 13:30 #3
det er åbenbart den makro der er i dokumentet - for det sker ikke når jeg slået makroer fra.

kan man slette makroen uden at have pw?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. oktober 2008 - 14:58 #4
Nej, du kan ikke slette makroen uden at kende pw.
Kan du ikke flytte indholdet til et andet dokument, så du ikke har makroen deri?
Avatar billede erlandsen Seniormester
04. oktober 2008 - 16:21 #5
det er vel bare at klikke tre gange hurtigt efter hinanden og kopiere over i nyt dokument - så får man vel alt med (undtagen makroer)?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. oktober 2008 - 16:36 #6
Ja, hvis det er i margenen, du klikker. Ctrl+A vælger også alt.
Avatar billede erlandsen Seniormester
05. oktober 2008 - 09:07 #7
tak - lægger du et svar...
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
05. oktober 2008 - 10:51 #8
Svaret kommer her.