Avatar billede jalved Ekspert
03. oktober 2008 - 23:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Gode mailmuligheder med webhotel?

Hej,

Kan nogen anbefale en billig udbyder med en god oppetid til en mindre hjemmeside (firma) på max 20-50 MB?

Disse muligheder skal være opfyldt:

- mulighed for mapper, flere modtagere, bcc, cc, at vedhæfte flere filer, at se sendt mail, at sende og modtage store mails (over 20 MB), webmail, marilarkiv (dvs. have mails liggende uden at de slettes efter en periode).
Avatar billede it-dk Nybegynder
04. oktober 2008 - 22:39 #1
Hej

Jeg kan bl.a. anbefale www.intergate.dk
Jeg bruger dem bl.a. til nogle af mine domæner og jeg er yderst tilfreds.
Sletter din nuværrende udbyder dine mail siden du siger at de ikke må slette dem efter en periode?
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2008 - 23:09 #2
Tak for tippet - vil prøve at tjekke dem.

Og ja, mailsne bliver slettet efter en kort periode (vistnok tre måneder) og der er kun mulighed for at vedhæfte én fil af gangen m.m.  Virkelig billig udbyder, men det kan også blive for skrabet.
Avatar billede it-dk Nybegynder
05. oktober 2008 - 12:48 #3
Jeg har gennem tiden prøvet en del udbydere til min mange domæner. Jeg må erkende at jeg syntes pris og kvalitet ofte hænger sammen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. oktober 2008 - 12:52 #4
Du kan også bruge Google til din mail på dit domæne: http://www.google.com/a/help/intl/da/index.html
Avatar billede jalved Ekspert
07. oktober 2008 - 10:59 #5
Nu har jeg kigget lidt rundt, incl. intergate, de fleste kan tilbyde cc, bcc, flere vedhæftede filer etc. Men det kniber med størrelsen af mails via webmail.

Erik: Det ser umiddelbart interessant ud med Google. Men er det noget, du selv bruger?

Det virker som et ret omfattende program at skulle sætte sig ind i, når man egentlig bare er almindelig mailbruger, der bare gerne vil have mulighed for at sende og modtage store mails af og til.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. oktober 2008 - 12:16 #6
Ja, jeg bruger det. Det er li'som almindelig google mail, men på dit domæne. Forskellen er at du opretter en administrationsbruger, der så kan tildele yderligere (vist op til 200) mailadresser på domænet.

Der er sågar webhosts, der direkte anbefaler det i forhold til deres egen mailløsning ;)
Avatar billede jalved Ekspert
10. oktober 2008 - 17:01 #7
Jeg kan simpelthen ikke rigtig overskue google-løsningen. Den virker også dyr (selvom det selvfølgelig er relativt, da det jo ikke er rigtig dyrt) ift. andre løsninger. Så den dropper jeg nok.

Lige nu overvejer jeg unoeuro, der lover "ubegrænset" plads. Men modtog et lunkent svar fra dem, da jeg spurgte ind til mailedelen, hvor de siger, at det ikke er meningen, der skal ligge mange "tusinder mails".

Det handler vel forståeligt om, de ikke vil have, at man ligefrem misbruger deres tilbud - hvad der heller ikke er hensigten - men det virker underligt, når de samtidig lokker med ubegrsænet med plads at høre, det skam slet ikke er meningen... Hmmm.
Avatar billede jalved Ekspert
10. oktober 2008 - 17:05 #8
it.dk og erik: lægger I et svar? Så deler jeg pointene mellem jer. ny på experten, men går ud fra, at det kan man godt.
Avatar billede it-dk Nybegynder
10. oktober 2008 - 17:27 #9
Du skal huske at selv om der hos udbydere står ubegrænset af den ene eller anden slags så er der altid mulighed for at det kan stoppe en (f.eks. trafik, plads, antal emails osv.). Håber du finder en løsning.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. oktober 2008 - 21:57 #10
Jeg samler slet ikke på point, tak.

Den lille Google-løsning er gratis (med lidt reklamer som ved gmail.com). Man får lidt mere ved af betale, selvfølgelig.
Avatar billede jalved Ekspert
10. oktober 2008 - 22:18 #11
ok, Erik, så i al fald tak for hjælpen! pointene stikker jeg it.dk