Avatar billede vevil Nybegynder
03. oktober 2008 - 15:40 Der er 16 kommentarer

Kan ikke opdatere til IE7

Nu rykker jeg snart de sidste hår af mit hovede :)
Jeg har en kunde, hvis PC ikke vil opdatere til IE7.
Computeren er installeret med Windows XP Professional med SP3, men af en eller anden årsag er IE7 ikke installeret.

Opdateringen begynder at installere, og efter noget tid, afslutter installationen og siger at installation mislykkedes.

Der bliver selv genereret en .html fil på skrivebordet, med en supportløsning fra MS, men det fungerer ikke - den bliver fulgt slavisk.
Jeg har downloadet standalone installation til IE7, den gør det samme.
Jeg har forsøgt at køre "dial-a-fix" men det afhjalp heller ikke...

Pretty lost here - det er en ny installeret PC :/
Avatar billede reinelt Nybegynder
03. oktober 2008 - 16:46 #1
Jeg ved ikke om dette kan hjælpe, men metoden blev brugt i forbindelse med
ie 7,0 skulle geninstalleres efter at 8,0 var indstalleret.

Microsoft, som foreslog en nulstilling af sikkerhedsindstillingerne i Registreringsdatabasen. Dette gjorde jeg efter nedenstående vejledning og nu er IE 7.0 installeret på computeren:
Guide til nulstilling af sikkerhedsindstillinger i Windows XP Registreringsdatabasen:
(I Windows XP Home Edition, skal du følge trin 1-6 nedenfor. I Windows XP Professional, skal du gå direkte til trin 6)

1. Udpak den vedhæftede fil secedit.zip
- I den udpakkede mappe, er der 2 filer
- A) secedit.chm (ikonet ligner en A4-side med et spørgsmålstegn)
- B) secedit.exe (ikonet ligner et programvindue)
2. Klik på Start, klik på Kør, skriv: %windir%\help og klik OK. Nu åbnes mappen Help
3. Kopier filen secedit.chm fra A) ind i denne mappe
4. Klik på Start, klik på Kør, skriv: %windir%\system32 og klik OK. Nu åbnes mappen system32
5. Kopier filen secedit.exe fra B) ind i denne mappe
6. Klik på Start, klik på Kør, skriv cmd, og tryk derefter på ENTER.
- Skriv: secedit /configure /cfg %windir%\repair\secsetup.inf /db secsetup.sdb /verbose
- Tryk på ENTER.

Meddelelsen "Opgaven er fuldført" samt en fejlmeddelelse om, at noget ikke kunne udføres, vises
Genstart Windows.
Avatar billede vevil Nybegynder
09. oktober 2008 - 14:07 #2
Det så ikke ud til at løse problemet, og faktisk har jeg nu haft 3 computere inde med samme fejl.
Det skal dertil siges, at jeg kun har prøvet det på XP Pro. maskiner, og har derfor kun prøvet punkt. 6.

Andre der har løsningsforslag?
Avatar billede reinelt Nybegynder
09. oktober 2008 - 15:34 #3
det lyder korrekt med xppro. jeg går ud fra at 6,0 har været fuldt updateret
inden opdateringen?? jeg ville prøve løsningen til xp også.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. oktober 2008 - 21:07 #4
Avatar billede vevil Nybegynder
10. oktober 2008 - 11:23 #5
Problemet er, at installations CD´en fra MS var med SP3 pre-loadet.
Men jeg kan selvfølgelig prøve at geninstallere PC med en SP2 installations CD, og prøve den vej, finder det bare en anelse molbo agtig.
Avatar billede reinelt Nybegynder
10. oktober 2008 - 12:51 #6
vevil: når situationen er sådan ville jeg hive fat i microsoft, når sp3 er preloaded.
du kan vedlægge htmlfilen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2008 - 20:39 #7
nr. 2?
Avatar billede vevil Nybegynder
11. oktober 2008 - 09:24 #8
Må hive fat i MS.
Kunderne har fået computerne med hjem, og jeg sagde at jeg ville kigge på det efter ferien :)
Så jeg følger først op på det om en uge.

Tak for svarene, so far...
Avatar billede reinelt Nybegynder
18. oktober 2008 - 18:07 #9
noget nyt
Avatar billede vevil Nybegynder
20. oktober 2008 - 09:09 #10
Er lige kommet hjem fra ferie.
Kontakter MS og vender tilbage.
Avatar billede reinelt Nybegynder
20. oktober 2008 - 09:37 #11
går selv snart på ferie 14 dage
Avatar billede vevil Nybegynder
25. oktober 2008 - 12:23 #12
Nå - MS mente sikkert jeg var skør i hovedet - problemet er IKKE løst, MS kendte ikke til problemet... Nu er en af mine egne computere her i virksomheden begyndt at gøre det samme... Nå - geninstallation ftw...

Jeg lukker den her nu, reinelt kom vel nærmest en løsning :)
Avatar billede vevil Nybegynder
25. oktober 2008 - 12:25 #13
Fatter ikke at lukke, og give point :( I´m a noob
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2008 - 13:44 #14
Du har ikke bedt om svar / der er ikke lagt svar :)
Avatar billede reinelt Nybegynder
25. oktober 2008 - 13:53 #15
svar
Avatar billede reinelt Nybegynder
25. oktober 2008 - 13:55 #16