Avatar billede thegimp Nybegynder
01. oktober 2008 - 20:53 Der er 7 kommentarer

Save for web anti aliasing photoshop

Hey Eksperter!

Når jeg laver et document med transperent baggrund, og det har runde kanter(U) Rounded Rectangle Tool. I photoshop virker det fint, og alt se godt ud, men ligeså snart jeg har gemt det og det kommer i browseren ser det lort ud? Et eller andet med anti aliasing web halløjsa, men kan simpelthen ikke gennemskue det.

Det er photoshop 7.00 det drejer sig om.

Nogle der kan hjælpe. Det vil være så super!

På forhånd, tak for indsatsen!

PS. Jeg ved altså ikke lige om dette var den rigtige kategori, tilgiv mig:-)

--

theGimp alias Mathias
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2008 - 21:01 #1
Det kommer an på hvilken format du gemmer billedet i.
Gemmer du det i jpg, så kommer der automatisk en hvid baggrund.
Gemmer du det i gif, bliver baggrunden transparent, dog bliver den lidt pixeleret.
Gemmer du det i png, bliver det i god kvalitet og transparent, dog er det ikke alle browsere, der understøtter png-transparent (deriblandt IE), derfor bør du lægge et script ind, der ordner dette.

Et sådan script kan du finde her: http://www.twinhelix.com/css/iepngfix/
Avatar billede thegimp Nybegynder
01. oktober 2008 - 21:10 #2
Jeg har prøvet at gemme det i png, og det virker stadig ikke. Jeg har dog lige fundet ud af at det OGSÅ er i photoshop.

Undskyld jeg ledte jeg på vildspor. Det er kun når det er transparent, hvis shapesene har en baggrund er de finde og smukke.
Avatar billede thegimp Nybegynder
01. oktober 2008 - 21:11 #3
Tastefejl: jeg = jer*

Glemte også at sige tak for scriptet. Virker .png transparent i Firefox?
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2008 - 21:39 #4
Ja det gør det.
Har i hvert fald ikke oplevet nogen problemer der :)
Avatar billede minus Nybegynder
02. oktober 2008 - 00:48 #5
For bedre forståelse, vil du uploade dit billede (eks. www.peecee.dk ) så vi kan se, hvordan billedet ser ud? :)
Avatar billede thegimp Nybegynder
02. oktober 2008 - 13:57 #6
Avatar billede thegimp Nybegynder
02. oktober 2008 - 17:07 #7
Mine .jpeg billeder bliver også ekstremt dårlige