Avatar billede lkt Juniormester
30. september 2008 - 12:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dobbelt linieafstand i nyt dokument

Når jeg i Word2007 åbner et nyt dokument starter det altid med dobbelt linieafstand. Forkert typografi?

Hvordan laver jeg det om, så jeg automatisk starter et nyt dokument med enkelt linieafstand?
Avatar billede speedpii Nybegynder
30. september 2008 - 13:01 #1
under “sidelayout” trykker du need I højre hjørne, I det felt hvor der står afsnit.  sætter afstanden ned til 0 og trykker på standard…
Avatar billede speedpii Nybegynder
30. september 2008 - 13:02 #2
:)
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2008 - 13:02 #3
Åben Word >
Klik på den lille pil i nederste højre hjørne af Afsnit-feltet. Afsnit-dialogboksen åbnes nu >
Vælg fanen "Indrykning og afsnit", hvis den ikke allerede er åben >
Vælg nu indstillingerne, som du vil have dem som standard (linjeafstanden sættes til enkelt) >
Klik på knappen "Standard..." i bunden af dialogboksen >
Du bliver spurgt om du er sikker, og du svarer "Ja".

Nu er de nye indstillinger blevet standard for fremtidige dokumenter
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2008 - 13:04 #4
Ups, der var allerede svaret

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2008 - 13:08 #5
Den oprindelige standardlinjeafstand var dog ikke halvanden, men kun 1,15 - med mindre det før er blevet ændret.

På samme måde kan du også fjerne den ekstra afstand der kommer før og efter et afsnit.

  // Steeven