Avatar billede kongfjong Nybegynder
28. september 2008 - 10:10 Der er 1 løsning

Find tilfælde række i tabel

Hej, jeg sidder med et lille problem. Jeg skal lave klassikeren med at finde en tilfældig række i en tabel, men da jeg er ny i postgre har jeg brug for lidt hjælp:)

Indtil videre har jeg bl.a. forsøgt

SELECT * FROM "tabel" WHERE offset rand() limit 1

Men den dutter ikke. Jeg vil ikke have at den skal lave noget a la ORDER BY, som jeg har været vant til i MySQL, fordi så skal hele tabellen endevendes før der findes en tilfældig række, og med mange rækker, vil det kræve forholdvist meget af db'ens kraft efterhånden:)
Avatar billede kongfjong Nybegynder
28. september 2008 - 10:23 #1
Nevermind:)