Avatar billede lowas Nybegynder
25. september 2008 - 09:34 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Formatere Vista Ultimate og geninstallere

Hej.
Jeg vil gerne formatere min vista og geninstallere vista igen.
Hvordan formatere jeg vista, så harddisken med vista er helt tom og ren, også installere vista på den forfra?
Jeg har prøvet at installere vista en gang før, men den installere og gemmer så den forrige vista installation i en mappe på den nye installation, mappen plejer at hedde Windows Old.

Men vil formatere alt og derefter instalere vistta, vil ikke have en mappe med windows old liggende og fylde.

Håber i kan hjælpe?
Avatar billede perspektiva Nybegynder
25. september 2008 - 09:44 #1
Hejsa

Ja, det gør den af sikkerhedmæssige årsager, man kan redde filer den vej rundt som .pst og doc....

Men du kan også slette alt, Når du når til Installere Vista, er der en ikke så synlig funktion nederet i vinduet hvor du kan gå ind og formatere f.eks. C: og derfter installere den så OS, men som sagt det er ikke meget synligt, man skal vide funktionen er der, jeg kan ikke helt huske om det hedder advanceret installation, men du får en menu op hvor du vælger disken der skal formateres...simpelt og hurtigt når man først har prøvet det engang.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
25. september 2008 - 09:47 #2
Brug killdisk så ryger alt på den..http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no67
Avatar billede lowas Nybegynder
25. september 2008 - 09:53 #3
perspektiva:
Jeg vil se efter den avanceret knap, og prøve og se om jeg ikke kan få øje på.. men den skal være der, ikke?

corleonedk:
Ja, men problemet er bare at jeg ikke har diskettedrev på min bærbar!
Avatar billede corleonedk Nybegynder
25. september 2008 - 10:11 #4
Du afviser bare mit svar :)

men perspektivas svar virker også fint ja.
Avatar billede perspektiva Nybegynder
25. september 2008 - 10:14 #5
JO den skal være der :0)
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2008 - 10:20 #6
Avatar billede lowas Nybegynder
26. september 2008 - 16:37 #7
Mange tak for hjælpen. Brugte Perspektiva's råd og fandt så den knap. Så fik den formateret og installeret på ny..