Avatar billede Slettet bruger
24. september 2008 - 20:06 Der er 8 kommentarer

BestCrypt Volume Encryption v.2 - Kan den anbefales

Hej

Har en laptop, som jeg overvejer at kryptere drevene på - i tilfælde af den skulle blive stjålet. Faldt over programmet BestCrypt Volume Encryption v.2 fra Jetico - http://www.jetico.com/bcve.htm - Er det noget som kan anbefales? Andre programmer jeg burde kigge på?

Har ikke så meget forstand på det. Er der noget jeg bør være opmærksom på ved at bruge kryptering.
Avatar billede coderdk Praktikant
24. september 2008 - 23:24 #1
BestCrypt har jeg kun hødt godt om.

Du kan også overveje TrueCrypt som er Open Source og gratis: http://www.truecrypt.org/
Avatar billede off-line Nybegynder
29. september 2008 - 23:09 #2
True crypt er udmærket, men lidt besværlig at bruge. Hvis du vil ofre 50$ på
sagen, kan jeg anbefale Steganos Safe, som bruger Algorithm AES with 256 Bits.
Hvilket er en af de aller stærkeste krypteringer. Der er også den fordel, at
hvis man glemmer at lukke programmet og lukker windows, så er programmet også
lukket, og kan kun genåbnes med et password. Men HUSK, uanset hvad du vælger,
er det vigtig med et sikkert password, med mindst 8 tegn bestående af store og
små bogstaver og tal. Og et godt råd når du laver password. Find på noget du kan
associatere til, for mister du dit password, er du fortabt. Der er ingen bagdøre.
Lad mig give et enkelt eksempel: imG68bdmsP = i min Gade(dit husnummer, her 68) bor der mange søde Piger. Du finder selvfølgelig selv på noget, så ender du ikke med,
fortvivlet ikke at kunne kunne komme ind i din Box, fordi dit password var det rene
volapyk, som er svært at huske.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. september 2008 - 23:10 #3
Avatar billede coderdk Praktikant
30. september 2008 - 01:58 #4
Det skal lige siges, at TrueCrypt også kan bruge AES, tilmed kombinationer af krypteringsalgoritmer, som f.eks. AES+TwoFish.

TrueCrypt kan også automatisk "dismounte" (altså deaktivere drev) når der logges ud, screensaveren starter eller når computeren går i sleep :)

TrueCrypt kan tilmed vildere ting, som at have krypterede skjulte drev inkl. operativsystem.

Jeg kan kun anbefale at teste dette gratis produkt, og se om det ikke passer til dine behov!
Avatar billede off-line Nybegynder
30. september 2008 - 02:16 #5
Jeg har lige set lidt på BedstCcrypt. Steganos Safe er så måske ikke det der efterlyses. Steganos Safe skjuler ikke eksisterende drev, men laver en Crypteret "Bank" box, som kan åbnes og fungere som et drev. Når der lukkes, forsvinder drevet.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. oktober 2008 - 21:34 #6
Hvad med noget respons???
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2008 - 06:17 #7
Hej

Overvejer lidt TrueCrypt nu den er gratis. Den minder om BestCrypt.
Avatar billede coderdk Praktikant
02. oktober 2008 - 08:16 #8
Du får et svar ;P