Avatar billede ingeburg Nybegynder
21. september 2008 - 15:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan Internet Explorer ver. 7.0 køre i Windows XP SP2 FAT 32

Jeg kan ikke installere IE vers. 7.0 i min computer. Jeg er kommet til at tænke på om det er fordi WinXP med SP2 kører i FAT 32. Det er en OEM computer. Kan nogen hitte ud af det for mig??
Avatar billede tlaursen Nybegynder
21. september 2008 - 15:40 #1
Der burde ikke være problemer med dette setup.
Avatar billede reinelt Nybegynder
21. september 2008 - 15:48 #2
hvilke fejl kommer den med. er  den downloadet fra nettet?
kan du installer andre programmer?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2008 - 16:50 #3
Hvad fejl får du når du prøver at installere?
Avatar billede ingeburg Nybegynder
22. september 2008 - 06:59 #4
Fejlmeldingen hedder således:
"Internet Explorer 7 kunne ikke installeres. Du skal genstarte systemet for at bekræfte, at eventuelle ændringer af systemet er fjernet.
Når du har genstartet, skal du klikke på genvejen "Internet Explorer Troubleshooting" på skrivebordet for at få flere oplysninger."
Jeg har været inde hos Microsoft for at få nogle løsningsforslag, som ikke har hjulpet. En af dem, som jeg ikke har prøvet er at lukke antivirusprogrammet, hvilket jeg ikke føler mig særlig tryg ved, da installationen foregår via nettet.
Her til morgen kom jeg imidlertid i tanke om, at jeg måske kunne afinstallere F-Secure og installere et lille gratis program, AVAST i stedet for og se om AVAST er mere samarbejdsvillig.

Fejlmelingen bliver nemlig forklaret med, at computeren på en eller anden måde ikke har tillid til installationspakken IE 7.0.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. september 2008 - 07:05 #5
Prøv at slå din firewall fra.
Avatar billede ingeburg Nybegynder
22. september 2008 - 08:45 #6
Har jeg gjort.
Avatar billede reinelt Nybegynder
22. september 2008 - 09:17 #7
måske dette renseprogram kan hjælpe husk at vælge det gratis program

advanced windowscare personal. det er på dansk hvis du vælger det til slut.

du skal selv opdatere det i funktioner/opdater i højre øverste hjørne.

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html?Str=download
Avatar billede ingeburg Nybegynder
22. september 2008 - 19:49 #8
Jeg har nu talt med Microsoft, som foreslog en nulstilling af sikkerhedsindstillingerne i Registreringsdatabasen. Dette gjorde jeg efter nedenstående vejledning og nu er IE 7.0 installeret på computeren:
Guide til nulstilling af sikkerhedsindstillinger i Windows XP Registreringsdatabasen:
(I Windows XP Home Edition, skal du følge trin 1-6 nedenfor. I Windows XP Professional, skal du gå direkte til trin 6)

1. Udpak den vedhæftede fil secedit.zip
- I den udpakkede mappe, er der 2 filer
- A) secedit.chm (ikonet ligner en A4-side med et spørgsmålstegn)
- B) secedit.exe (ikonet ligner et programvindue)
2. Klik på Start, klik på Kør, skriv: %windir%\help og klik OK. Nu åbnes mappen Help
3. Kopier filen secedit.chm fra A) ind i denne mappe
4. Klik på Start, klik på Kør, skriv: %windir%\system32 og klik OK. Nu åbnes mappen system32
5. Kopier filen secedit.exe fra B) ind i denne mappe
6. Klik på Start, klik på Kør, skriv cmd, og tryk derefter på ENTER.
- Skriv: secedit /configure /cfg %windir%\repair\secsetup.inf /db secsetup.sdb /verbose
- Tryk på ENTER.

Meddelelsen "Opgaven er fuldført" samt en fejlmeddelelse om, at noget ikke kunne udføres, vises
Genstart Windows.
Ja, der fulgte en fil med, som man muligvis kun kan få hos Micrososft.
Pointsene må så tilfalde mig selv. Men tak fordi I forsøgte at hjælpe.
Avatar billede reinelt Nybegynder
23. september 2008 - 09:44 #9
tak for info og tillykke med det nu virker.pointgivning o.k.
og velbekommen.
Avatar billede Jensen DK Novice
23. september 2008 - 09:55 #10
ingeburg husk at lukke spørgsmålet, det gør du ved at lægge et svar, makere dit navn og klik på accepter.
Avatar billede ingeburg Nybegynder
24. september 2008 - 20:24 #11
Jeg lukker spørgsmålet.