Avatar billede Slettet bruger
21. september 2008 - 12:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

XP kan ikke se min NAS men Vista kan godt!

Jeg sidder med to pcer en med Vista på og en med Xp på, jeg har købt den her 'WD My Book World Edition' http://proconsult.dk/katalog/m_sto/s_sto-nas/nas-hdd/hdwdg1nc5000e.html som er tilslutte til de 2 pcer via en router.
Har så brugt den her guide http://surl.dk/4qc/ og det virker fint i Vista, men på Xp når jeg intaster enten http:\\MyBookWorld eller \\MyBookWorld i IE eller file manageren, så for jeg at vide er det ikke er muligt at tilgå, har også prøvet at installere det der 'The WD Anywhere Access' program på Xp, men det kan heller ikke finde den!

Nogle der har en ide til hvad der kan værer galt?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
21. september 2008 - 14:53 #1
Prøv på din vista maskine at gøre følgende:
Gå ned i start -> Kør
skriv cmd
skriv herefter: ping mybookworld

Så for du en ip adresse, nu skal du på din XP gøre følgende
Gå ned i start -> Kør
skriv \\IPADRESSEN

Virker dette, kan du tilføje den til din host fil, så den også kan finde den på ip adressen, dette gøres således

Log på som administrator.
Gå ned i start -> Kør
skriv: notepad c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

Gå ned i bunden og tilføj denne linie:
IPADRESSE mybookworld.
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2008 - 22:32 #2
Tak det vil jeg prøve af så.
IPen har jeg dog allerede, for når jeg indtaster http:\\MyBookWorld i IE på Vista, står ipen ude til højre. se eksempel her: http://support.wdc.com/images/kb/recoverymbw1.jpg

Nu er det sådan at det ikke er mit eget it udstyr men nogle jeg ordner it for, og er derfor kun ude ved dem engang imellem. Derfor modtaget andre råd også gerne hvis der skulle være nogle, så jeg kan prøve så meget af som muligt, næste gang jeg er der ude, hvis nu noget ikke skulle virker.

Men igen, mange tak, dette skal i hvert fald prøves.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2008 - 20:27 #3
Ville lige prøve det her af på min egen pc:
notepad c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

Men når jeg ændre i den fil for jeg følgende besked:
Notesblok
Filen c:\windows\system32\drivers\etc\hosts kan ikke oprettes.
Kontroller, at stien og filnavnet er korrekt.

Hvorefter jeg for muligheden for at gemme den et sted, automatisk vil den gemme den som 'host.txt' men det ændre intet på oprindelige 'host' fil, vælger istedet for 'host.txt' at kalde den for 'host.' siger den:
host.
Filen findes, men er skrivebeskyttet.
Benyt et andet filnavn.

Hmm, nogle ide til hvad man så kan gøre?
Selv om den godt kan åbne filen 'host' fra etc så kan jeg ikke se filen derinde, kan kun se hosts1.bak
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2008 - 20:38 #4
Jeg fandt ud af det, når jeg slår 'Skjul beskyttede operativsystemfile' fra, kan jeg se 'host', og så kan jeg under Egenskaber slå skrivebeskyttelse fra.

Ja jeg bruger normalt kun Linux, så det er lige med at finde rundt i XP! ;)
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2008 - 12:33 #5
Så kom dagen endelig hvor jeg skulle ud og prøve ta få den til og virke på Xp.

Og jeg må sige mange tak 'dalbjerg' det du skrev der, hjalp mig 100% til at få det hele til at virke, endnu engang mange tak! :)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
05. oktober 2008 - 11:55 #6
np
Avatar billede torbenso Nybegynder
16. april 2011 - 14:37 #7
Hej

Jeg har lidt samme problem bare med at jeg ikke kan se den i Windows 7 64-bit men på XP kan jeg godt, har prøvet at ændre i hosts filen ;) Hvilket ikke hjalp.

er det rigtigt forstået filen skal sådanne ud i bunden:

''
# For example:
#
#      102.54.94.97    rhino.acme.com          # source server
#      38.25.63.10    x.acme.com              # x client host

# localhost name resolution is handled within DNS itself.
#    127.0.0.1      localhost
#    ::1            localhost
IPADRESSEN mybookworld
''

Eller skal den stå på en speciel måde? Håber i kan hjælpe.
Jeg kan dog godt logge ind på den i min browser via IPadressen så jeg kan konfigurere den men kan ikke se enheden med mapperne på min Windows 7 maskine. Har både prøvet at slå firewall på computeren fra og antivirusprogrammet, men har desværre ikke fundet noget som virker :(
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
16. april 2011 - 19:49 #8
Start din egen tråd, end at tag en der er 2½ år gammelt :)