Avatar billede jens120166 Nybegynder
20. september 2008 - 19:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Baggrundsbillede tilpasset siden

Hej.

Jeg har brugt et billede som baggrund til min side nu er problemet at en mindre skærm ikke viser hele billedet men skærer fra i det. Er der nogen ideer til hvordan dette kan løses

mvh Jens
Avatar billede w13 Novice
20. september 2008 - 20:34 #1
Man kan ikke tilpasse et baggrundsbilledes størrelse. Så skal man indsætte et img-tag og rykke det bag alt andet indhold, men det bliver en noget mere kompliceret affære.

(Går ud fra, du mener i HTML.)
Avatar billede keysersoze Guru
21. september 2008 - 00:00 #2
Avatar billede jens120166 Nybegynder
21. september 2008 - 12:00 #3
Ja jeg mener i html. Jeg kan sagtens lave snyd så jeg ligger en baggrundsfarve ind men det var billedet jeg ville have til at fylde baggrunden.
Avatar billede w13 Novice
21. september 2008 - 12:01 #4
Og det kan du ikke med en baggrund, kun med et img-tag, du lægger i baggrunden.
Avatar billede keysersoze Guru
21. september 2008 - 12:22 #5
gør som beskrevet i et af de links fra den side jeg henviser til og dit problem bliver løst.
Avatar billede jens120166 Nybegynder
21. september 2008 - 20:21 #6
Til keysersoze:
Jeg kan ikke se det løser problemet med at hele billedet skal vises hele tiden bare så det bliver mindre eller større alt efter skærmstørrelsen. Det jeg ser er det jeg selv kan nemlig at billedet ligger i baggrunden men alt efter størrelsen på skærmen "skæres" der i billedet.
Avatar billede w13 Novice
21. september 2008 - 20:36 #7
Der skæres vel ikke i billedet, hvis det tilpasser sig til skærmstørrelsen. Det er hele idéen med Keysersozes og mit svar.
Avatar billede jens120166 Nybegynder
21. september 2008 - 20:41 #8
Det gør det heller ikke.
Hvis du ser billedet i en lavere opløsning af skærmen ser du ikke det hele selvom du scroller siden.
Jeg ville gerne se hele billedet hele tiden.
Se www.fbwu.dk se keglerne i baggrunden hvis du gør det større forsvinder en del af dem.
Jeg takker også for forslagene men de løser ikke det beskrevne problem.
mvh jens
Avatar billede keysersoze Guru
21. september 2008 - 22:20 #9
Jeg kan ikke helt se hvad der er galt - men anyway, der findes ingen rigtig løsning på din udfordring, så enten må man nøjes eller man må nøjes.
Avatar billede jens120166 Nybegynder
22. september 2008 - 10:19 #10
Ok.
Tak for forsøget.
Avatar billede keysersoze Guru
04. november 2008 - 09:45 #11
lukketid?