Avatar billede prodigychild Novice
18. september 2008 - 13:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Computer administration i ungdomsklub

Hej

Jeg har påtaget mig en opgave i og med at få 10 spillecomputere op at køre i en ungdomsklub. Jeg har på mit eget arbejde i en fritidsklub med succes installeret smartlaunch på 4 4 spillecomputere, smartlaunch server på en server, og administrations delen af smartlaunch på en "voksen" computer.

Nu skal jeg så til at prøve det af med 10 spillemaskiner.

Min idé er følgende:

Der er de 10 spillecomputere som er købt sidste efterår, det er nogle OK computere med et Nvidia 8800 GT grafikkort i, windows XP. Men det er ikke det som er essensen.

Jeg havde tænkt mig at installere smartlaunch på de 10 spillecomputere, smartlaunch administration på en administrationscomputer som personalet i klubben har adgang til, og det som er kernen i dette spørgsmål, en HP EX 475 home server (det er det vi kører smartlaunch server på i fritidsklubben). HP EX 475 ( http://h41112.www4.hp.com/promo/mediasmart-server/dk/da/ ) Men er denne løsning en god idé, nu er HP EX 475 lavet som Homeserver (og uden skærmkort/skærmstik)til det formål at kunne være hjemmets lagerplads for alle computere? Er der andre og bedre muligheder til en server til omkring 4000-5000 kr. som også har mulighed for evt. god lagerplads til en opgave som denne.

Og hvad siger i ellers til løsningen?
Avatar billede prodigychild Novice
18. september 2008 - 13:06 #1
rettelse: 4 computere og ikke 4 4 som der står!
Avatar billede jokkejensen Novice
18. september 2008 - 13:55 #2
Hvad skal den server, udover at køre "smartlaunch" server app. ?

Jeg ser ikke hvorfor ms homeserver skal bruges.

Vh.
Avatar billede prodigychild Novice
18. september 2008 - 14:45 #3
So far skal den ikke køre så meget andet, men det ville være rart hvis den er fremtidssikret og måske også på sigt kan benyttes som lager.

Den er kun valgt ud fra at vi i fritidsklubben har anskaffet os sådan en da vi skulle have adgang til lagerplads fra forskellige computere. Og ud fra at der ER Operations system software på HP mediasmart serveren.

Det er netop også derfor jeg gerne vil høre om der er andre brugervenlige servere tilgængelige. Man skal selvfølgelig kunne have adgang til serveren i forhold til smartlaunch serverdelen.

Men jeg er meget interesseret i hvis der skulle være alternativer til ms homeserver.
Avatar billede prodigychild Novice
16. oktober 2008 - 18:08 #4
Da jeg ikke har fået svar på dette spørgsmål og at der er gået en del tid, lukker jeg spørgsmålet.