Avatar billede mrniceguy Nybegynder
17. september 2008 - 10:40 Der er 6 kommentarer

Kan ikke tilslutte trådløst i Vista

Hej,

Jeg har en D-link DIR-635 trådløs router. Den er sat op med WPA-passkey og TKIP og sat til G netværk.
Jeg kan sagtens komme på den med 2 Windows XP maskiner, men Vista 32 bit maskinen kan ikke tilslutte længere (det har virket).
Jeg har prøvet at resette routeren og opdatere firmwaren, men dette hjalp ikke.
Jeg fik at vide, at Norton Antivius nogen gange kan blokere for det, men det hjalp ikke at afinstallere det.
Jeg kan sagtens finde netværket og den kommer også med koden som jeg taster, men når den så prøver at tilslutte, siger den at den ikke kan tilslutte netværket (den tænker en ved: afventer svar fra netværket).

Håber der er nogen som kan hjælpe.
Avatar billede vevil Nybegynder
17. september 2008 - 19:59 #1
Vi har haft indtil flere problemer med Vista og trådløst, specielt hvis netkortet i Vista computeren er af fabrikatet "Atheros".
Vi har aldrig fået det til at virke, men udskiftning af netkortet gav udslag :)
Avatar billede mrniceguy Nybegynder
19. september 2008 - 09:58 #2
Okay tak, det mærkelige er at det virkede i et halvt år... jeg tror jeg prøver at geninstallere maskinen og ser om det giver udslag. Det er bare mange timer der kommer til at gå med det :(
Avatar billede mrniceguy Nybegynder
22. september 2008 - 08:29 #3
Jeg har geninstalleret maskinen og nu kan de komme på det trådløse, men det hopper hele tiden af.
Er det nogen der har et gæt på hvorfor?
Man kan se 10 trådløse netværk. Kan de være at de forstyre for meget? Men XP bærbaren har ikke noget problem med dette.
Avatar billede vevil Nybegynder
22. september 2008 - 09:38 #4
Du kan forsøge at skifte kanal på din router.
Log ind, og ændr kanalen.

Mener den som standard er 6 eller 11 (på de fleste, så vidt jeg husker), prøv og skift den, og prøv så igen.
Det kan være at det kræver lidt manuel opsætning af dit netkort, alt efter producent.
Avatar billede mrniceguy Nybegynder
23. september 2008 - 10:34 #5
det vil jeg prøve. tak skal du have. Skriver lige tilbage om det virkede.
Avatar billede vevil Nybegynder
03. oktober 2008 - 15:35 #6
Virkede det?