Avatar billede ch007 Nybegynder
16. september 2008 - 17:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejl 404 side

Jeg har prøvet at oprette en fil .htaccess

med

ErrorDocument 404 /fejl.asp

Det virker ikke.

Jeg har webglobe, kan det være at de ikke tilbyder den mulighed, eller hvordan får jeg lavet en fejl-side?

fejl.asp findes...
Avatar billede ch007 Nybegynder
26. september 2008 - 22:18 #1
Er der virkelig ingen, der kender noget til fejl 404???
Avatar billede showsource Seniormester
27. september 2008 - 17:11 #2
En .htaccess er normalt på en Apache server.
Den KAN sættes op til afvikle noget "chiliasp", men det er vist ikke optimalt.
Når jeg skriver så'n, er det fordi du vil bruge en asp side til 404 ?
Ligger din side så ikke på en IIS ? Og virker .htaccess på den ?

Anyway, hvis ikke fejlsiden "fylder" en hvis mængde bytes, virker det ikke i IE.
Altså output skal fylde en vis mængde for at siden bliver vist i IE, husker ikke lige hvor meget det er.
Avatar billede ch007 Nybegynder
07. oktober 2008 - 00:07 #3
Jeg kan ikke svare på meget af det du spørger om. Jeg kender intet til det og aner faktisk ikke hvad det er. Kan du oversætte? ;)
Avatar billede showsource Seniormester
07. oktober 2008 - 07:18 #4
1. For at errorDocument vil virke i Internet Explore, skal indholdet af filen fylde en vis mængde Kb, jeg husker ikke hvor meget !

Er det et webhotel hos webglobe?

Og ligger domain på en Apache server?
Avatar billede ch007 Nybegynder
17. oktober 2008 - 11:47 #5
Det er webotel hos webglobe som jeg skriver ja.

Jeg ved ikke om det er en Apache server - hvad vil det sige?
Avatar billede keysersoze Guru
17. oktober 2008 - 11:54 #6
Hvis du kører ASP hos webglobe ligger du højst sandsynligt på en windows-maskine og kan ikke køre .htaccess som er PHP. I gammeldags ASP er der ingen indbyggede muligheder for en standard 404 (modsat ASP.NET) så skal du fange fejl skal du have din egen custom 404 fejlside, lidt som beskrevet her; http://web-dev.dk/post/2008/06/P%c3%a6n%2c-brugervenlig-og-s%c3%b8gemaskinvenlig-URL-med-ASP.aspx
Avatar billede ch007 Nybegynder
17. oktober 2008 - 12:48 #7
Tak keysersoze. Den tekst hjælper mig. Smider du et svar?
Avatar billede keysersoze Guru
17. oktober 2008 - 23:25 #8
svar :)