Avatar billede nikolan Nybegynder
16. september 2008 - 10:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Word laver linieskift når jeg opdatere krydshenvisninger

Når jeg har indsat en krydshenvisning til en figur og opdatere alle mine krydshenvisninger står de lige pludselig på næste linie. Mine linier med krydshenvisninger bliver altså delt så næste linie starter med Fig xx.

Det sker når jeg opdatere???
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. september 2008 - 11:02 #1
Problemet kan skyldes, at du har et tomt afsnit over dine figur-tekster, som er formateret med den typografi, du bruger til figurtekster. Når du laver en krydshenvisning, opretter Word et _REF-bogmærke omkring teksten, du refererer til, og indholdet i dette bogmærke er afgørende for, hvad der kommer med i krydshenvisningen.

Jeg har lavet nogle demoer, som viser, hvordan problemerne med krydshenvisninger kan opstå, hvordan man kan reparere dem og undgå dem. Demoerne er på engelsk og viser Word med engelsk brugergrænseflade, men jeg vil tro, at de kan hjælpe dig til at forstå problematikken alligevel. Demoerne kan åbnes via denne side:
http://www.thedoctools.com/index.php?show=wt_cross-reference_trouble
Avatar billede nikolan Nybegynder
16. september 2008 - 11:16 #2
Genialt! Rigtigt mange tak.

Du må gerne oprette et svar.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. september 2008 - 11:38 #3
Velbekom. Fint at det kunne hjælpe dig. Her kommer svaret.