Avatar billede hto78dg Nybegynder
15. september 2008 - 13:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hor mege ram til enkelte processer

Hej Super eksperter.
Hvordan er det muligt inde i AS400, enten via "grøn skærm" eller via iSeries Navigator at se hvor meget RAM enkelte processer benytter i maskinen? Vi har ikke perfomance tools.
Jeg håber på noget hjælp. Jeg kan af og til se at maskinen ædrer meget RAM, men jeg kan ikke se hvilke processer der æder dem.
Avatar billede swr-consulting Nybegynder
16. september 2008 - 10:17 #1
Det er ikke muligt at se hvor meget RAM enkelte processer benytter.
Det er muligt at se "Temporary storage used" per job via DSPJOB.
Performance i AS/400-iSeries styres af en lang række parametre, og det er nødvendigt at analysere hver enkelt maskine, dens applikationer og deres anvendelse som udgangspunkt for at optimere den kombinerede anvendelse af RAM, Disk og Processor.
/Svend
Avatar billede hto78dg Nybegynder
10. december 2008 - 11:18 #2
Hej Svend
Tusind tak for dit svar, jeg beklager at jeg ikke er vendt tilbage før nu. Hvad jeg også fandt frem til var at strukturen i forbruget af RAM processer, som du siger, er ekstremt komplekst.
Men endnu engang tak for input :)