Avatar billede lone_a_p Praktikant
13. september 2008 - 14:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Skype og sikkerhed

Min kusine er taget til udveksling til Japan, og det kunne jo være rigtig fedt, hvis man kunne snakke billigt :)

Hendes far er noget bekymret for sikkerheden - noget med at skype stjæler forbindelse, og at der åbnes/lukkes porte, samt at forbindelsen ikke er konstant.

Er det noget man skal være bekymret for?

Mvh Lone
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. september 2008 - 14:55 #1
syntes han skal bekymre sig mere om sikkerheden i windows.

Skype er lige så sikkert som alt andet er og formentligt mere sikkert end internet explorer!
Avatar billede it-dk Nybegynder
14. september 2008 - 14:44 #2
Nu ved jeg ikke om hun har/får et japansk telefon nummer som faren kan ringe til. Ellers kan overveje andre voip udbydere f.eks. www.gismotel.com
Jeg bruger dem selv når jeg ringer til udlandet.
Avatar billede lone_a_p Praktikant
14. september 2008 - 15:02 #3
it-dk> er der da et sikkerhedsproblem med skype? Det er det jeg er ude på at finde frem til :)

hun har ikke en japansk telefon
Avatar billede it-dk Nybegynder
14. september 2008 - 17:08 #4
Jeg ved ikke om jeg vil kalde det et sikkerhedsproblem med skype. Men mener der er noget med at skypes program tager internet forbindelse men det er ved opkald. Dette gøres for at sikre telefonsamtalen. Oftes ved ip telefoni "prioteres" samtale som vigtigt og derfor skal der gerne være den nødvendige båndbredde til dette da ip telefoni "sender samtalen i pakker". Du kan evt spørge hendes far om han har slået automatiske opdateringer til på hans computer for Windows. Hvis han har dette så stjæler microsoft windows båndbredde automatisk. Dette gøre for at sikre at opdateringer kan udføres.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. september 2008 - 17:21 #5
Nej det er ikke en sikkerheds risiko, men han tænker sikkert på nyheder som denne: http://newz.dk/er-skype-en-sikkerhedsrisiko

Det udgør ikke en risiko, men det anbefales ikke til brug i firmaer. Ingen har endnu udnyttet skype til angreb!
Avatar billede lone_a_p Praktikant
14. september 2008 - 17:33 #6
ok, tak for jeres svar

vil I være så venlige at lægge et par svar, så jeg kan give point :)
Avatar billede it-dk Nybegynder
14. september 2008 - 18:07 #7
Håber vi kunne hjælp.
Avatar billede lone_a_p Praktikant
14. september 2008 - 18:30 #8
ja tak, det er hverken til forretning eller noget, så det er vist helt ok :)
jeg har aldrig haft problemer med det selv
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. september 2008 - 19:38 #9
svar...

Nå det nåede jeg ikke!
Avatar billede lone_a_p Praktikant
14. september 2008 - 21:07 #10
undskyld! det er blot så ofte, at folk ikke vil have pointene, så jeg tænkte at jeg lige så godt kunne fyre dem af med det samme til den der svarede først.

Skal nok prøve at være knap så hurtig næste gang :/
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. september 2008 - 15:46 #11
Det kan der være noget om. Men man skel jo heller ikke give points til de forkerte bare fordi de er hurtige til at lægge et svar.

Men lad det nu ligge. Håber frygten er aftagende i familien!
Avatar billede it-dk Nybegynder
15. september 2008 - 15:50 #12
Jeg vil da gerne give points tilbage hvis muligt - ved ikke om man kan og hvordan. Jeg vil gerne dele med james_t_dk
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. september 2008 - 19:37 #13
hej it-dk. Det er ikke besværet værd. Men tak for budet. Syntes dog generelt at folk bør være mere opmærksomme.
Avatar billede it-dk Nybegynder
15. september 2008 - 22:09 #14
james_t_dk -> ok - jeg må erkende at jeg ikke så at jeg fik alle point.