Avatar billede seiling Nybegynder
12. september 2008 - 09:22 Der er 6 kommentarer

Sektions opdeling

Jeg har på arbejdet et stort word dokument(en manual)som drille meget. I side hovede/fod kan jeg se at de er delt op i sektioner men når jeg så lægger en ny sektion ind og klipper det nye jeg skal have ind i dokumentet kan jeg se at tingene ændre sig i side foden på det som jeg klipper ind.
Dokumentet er opbygget som en masse tabeller og der er klippet en del frem og tilbage i det gemmen tiderne. Vedkommene der har lavet den første udgave kan desværre ikke huske hvordan så jeg håber at der er nogle der kan hjælpe.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. september 2008 - 09:47 #1
Med "klipper ind" mener du da, at du kopierer tekst fra et andet dokument og indsætter det?

I givet fald så sørg for, at du undlader at inkludere sektionsskift i det, du kopierer (slå formateringsmærker til, så du kan se sektionsskift-koderne). Hvis du kopierer sidste (eller eneste) sektion i et dokument, så undlad at tage det allersidste afsnitstegn med i det, du kopierer (Ctrl+A for at vælge det hele, Skift+Venstrepil for at udelade sidste afsnitstegn fra det markerede).

Det sidste afsnitstegn i et dokument indeholder det samme som et sektionsskifte, nemlig information om sideopsætning, inkl. hoved/fod.
Avatar billede hcma Novice
12. september 2008 - 10:40 #2
og her er lidt om hvordan "sluserne" virker
http://www.hcma.dk/uploads1/forskellige_sidehoveder.doc
Avatar billede seiling Nybegynder
18. september 2008 - 09:30 #3
Mange tak for hjælpen.
Avatar billede seiling Nybegynder
18. september 2008 - 11:20 #4
Nu har jeg prøvet de indkommene forslag. Nu kan det jo være at jeg ikke gør det rigtige, men problemet er ikke løst. Med ordne klippe ind mener jeg at jeg skal kopier et nyt dokument ind i manualen. I side foden står der hvilken havn det er til i denne sektion når jeg så kopier noget nyt ind i dokumentet er der således to havne der får samme navn.
Avatar billede seiling Nybegynder
23. september 2008 - 12:34 #5
Ja jeg mener at jeg kopiere et dokument ind. Hvor slåt jeg så formateringsmærket til. For som jeg forstår dig skal der stå noget andet en at sektionen er til siden eller odd page eller hvad der nu står for det kan jeg godt få frem. Jeg har også prøvet at markere teksten med pilene men jeg får det hele med alligevel, sikkert på grund af at der er billeder i noget at det.
Avatar billede seiling Nybegynder
23. september 2008 - 12:35 #6
Tak for den farverige beskrivelse men jeg forstår den ikke