Avatar billede snowsilk Nybegynder
10. september 2008 - 19:56 Der er 5 kommentarer

Log ip

jeg har problemmer med mange af de udlanske bruger spamm min  webside.

S jeg søger en nem måde at logge folks ip.
jeg have tænkt mig sådan her.
tid:ip

så semple er det.
Avatar billede snowsilk Nybegynder
10. september 2008 - 19:56 #1
stave fejl
Avatar billede coderdk Praktikant
10. september 2008 - 20:12 #2
Gem date("r") og $_SERVER['REMOTE_ADDR'] ?
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2008 - 02:36 #3
Hvis du vil ha' det til at gå i en database så er det nemt nok.
Men først hvad slags karakter spam er det?

Er det din counter, et rating system, indlæg eller hvordan og hvorledes?
For er det en counter/ratingsystem så skal du bruge en database, og så tjekke for hvert besøg om den ip har besøgt siden inde for x antal min.

Men er det indlæg eller lign. så skal du lave et script der gør de skal taste en kode ud fra et billed.
Avatar billede snowsilk Nybegynder
11. september 2008 - 16:24 #4
Hmmm
Mail spamm. og forum spamm. tagwall,kontakt script.
De har snart prøvet alt inden på vores system. men for forum har vi fået laver sådan at de skal værer bruger for at kunne skrive. "jeg kan ban via den måde""IP+mail"

Det via email / kontak Via hjemmesiden.
men også via vores tagwall.

men have tænkt mig, lave et script der gør de skal taste en kode ud fra et billed.
Man da jeg ikke ved hvordan den lige funger så kan jeg ikke code det.
Avatar billede coderdk Praktikant
11. september 2008 - 16:30 #5