Avatar billede shamann1 Nybegynder
08. september 2008 - 20:40 Der er 7 kommentarer

mulig ip konflikt

Jeg har et meget irriterende problem med langsomt internet.

Jeg kører windows vista, IE explorer 7.0, helt ny computer (lenovo T61p). Fullrate 54 mbs. Computeren fungerer upåklageligt, men på internettet er der problemer. Nogle hjemmesider kører simpelthen ufattelig langsomt (youtube (hvor det er umuligt at se videoklip), bruun-rasmussen.dk, rejseplanen.dk, krak.dk mm) medens andre kører i et ok tempo (fullrate, google, udvikleren.dk mm). Jeg har prøvet alt og senest har jeg prøvet at genetablere hele systemet på min computer, så den blev "fabriksklar" og heller ikke det hjalp.

Min kone kører også windows vista men på en ældre computer. Vi kører på det samme trådløse netværk og hun har ingen problemer overhovedet. Det går lynhurtigt på alle hjemmesider hos hende.

Det der så er det interessante er, at hvis jeg kobler mig på en andens trådløse netværk, ja så kører alle hjemmesider lynhurtigt!!

Med andre ord, mit internet (eller noget af det) er langsomt når jeg er koblet på mit eget trådløse netværk, min kones er hurtigt.

Jeg har søgt på nettet og fundet frem til, at der må være tale om en ip-konflikt af en art. Sikkert noget med at kun 1 person (min kone) kan køre hurtigt på et ip-nummer. Er det rigtigt? Og i givet fald, hvad gør jeg?
Avatar billede leif Seniormester
08. september 2008 - 21:41 #1
Sidst jeg havde det problem, tro det eller ej, der var det rent faktisk et driver problem. Kører du med sidste nye drivere ?
Avatar billede shamann1 Nybegynder
08. september 2008 - 21:49 #2
det vil jeg tro, hvilke drivere tænker du på?
Avatar billede leif Seniormester
08. september 2008 - 22:17 #3
Driver til fx. dit netkort kunne være et godt bud
Avatar billede shamann1 Nybegynder
08. september 2008 - 22:21 #4
computeren er kun få måneder gammel, så det vil jeg tro, ved du hvordan jeg undersøger det?
Avatar billede pazau Nybegynder
08. september 2008 - 22:31 #5
Den er få måneder gammel fra købsdatoen, men kan have ligget på et lager i længer tid.
Undersøg om du har den nyeste driver, sådan her:

Start- > Kontrolpanel -> Enhedshåndtering -> Klik på plusset ud for "Netværkskort" -> Dobbeltklik på det pågældende netværkskort det drejer sig om.

Under fanen "Driver" i det vindue, der dukker op, klikker du på knappen "Opdater driver".
Følg guiden, og dit spørgsmål skulle være besvaret. :-)
Avatar billede shamann1 Nybegynder
10. september 2008 - 09:51 #6
Det har jeg nu prøvet, det hjalp desværre ikke. Netværkskortets driver var fuldt opdateret. Er der andet jeg kan gøre? Har glemt at fortælle, at også min downloadhastighed er ekstrem langsom (når jeg kører på mit eget net, ikke andres), under 1 kb/s!
Avatar billede pazau Nybegynder
10. september 2008 - 19:51 #7
Gætter på at problemet så ligger i din router. Prøv at opdatere dens firmware.