Avatar billede Slettet bruger
07. september 2008 - 12:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skærmdriver

Har netop installeret spillet "RollerCoaster Tycoon3". Det har fungeret ca. 10 gange, men nu låser det midt i spillet og skærmen bliver sort. Genstarter PC, starter spillet op igen, kort tid efter låser den igen ...

Får en dialogboks op med beskeden: "Skærmdriveren nv4_dsp virker ikke normalt. Gem dit arbejde ....osv"

Hvad kan jeg gøre? Har for kort tid siden opdateret skærmkortet, som er NVIVIA GeForce FX 5200
Avatar billede Jensen DK Novice
07. september 2008 - 14:21 #1
Er det denne driver du har installeret? http://www.nvidia.com/object/winxp_175.19_whql.html

Ellers er det den du skal bruge.
Avatar billede Jensen DK Novice
07. september 2008 - 14:26 #2
Det kan også godt lyde som om det er et varme problem, har du målt hvor varmt CPU,Grafikkort bliver, du kan hente et program der kan måle det her.http://www.pcworld.dk/download/33/1304
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2008 - 18:30 #3
har downloaded speedfan og aktiveret det
viser:
Temp2: 37 grader
temp1: 33 grader
HDO: 32 grader
pil ned ved alle tre
Avatar billede Jensen DK Novice
08. september 2008 - 06:25 #4
Du må ikke regne med at et Nvidia FX 5200 kan det helt store, og hvis du samtidig ikke har ret mange ram i, så kan spillet godt gå i sort, men prøv at afinstallere spillet, og geninstaller spillet igen, vær sikker på at du har Directx 9c på computeren.
Avatar billede Jensen DK Novice
08. september 2008 - 06:27 #5
Temp er fin på alle.
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2008 - 16:19 #6
Tak for hjælpen!