Avatar billede jskmail Nybegynder
06. september 2008 - 16:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Trådløst hopper af

Når min bærbare går i stand by og jeg igen skal på nettet,
kan den ikke finde det trådløse netværk. Reparer hjælper ikke,
der er kun en vej: Sluk og tænd for strømmen, og det er ret
irriterende. Nogle bud på hvad det kan skyldes? Det har
tidligere fungeret uden problemer, men den sidste måneds
tid har det bare drillet....
Avatar billede reinelt Nybegynder
06. september 2008 - 17:49 #1
kan du prøve med en anden computer for at finde ud om det
er den trådløse elle fejl i computeren.
Avatar billede jskmail Nybegynder
06. september 2008 - 18:04 #2
vi er to trådløse der bliver smidt af, der er også en stationær
koblet på (direkte i modem), den bliver aldrig smidt af (men
trækker godt, så vi andre får en ringere forbindelse)
Avatar billede jskmail Nybegynder
06. september 2008 - 18:06 #3
jeg har lånt en router af en bekendt, troede man bare kunne sætte denne til
i stedet for den vi har for lige at checke af, men nej, det kan man så ikke...
eller?
Avatar billede reinelt Nybegynder
06. september 2008 - 19:22 #4
det kunne jo godt være den svage forbindelse, når den stationærer er koblet på.
du skal installerer routeren sikkert via en cd eller måske kan du downloade installationen.
Avatar billede it-dk Nybegynder
07. september 2008 - 15:35 #5
Der kan være flere årsager. Bruger du en router fra din udbyder med indbygget trådløs eller har du sat en trådløs box op udover routeren / internet modem?
Hvis du allerede har en route uden trådløs kan man ikke bare sætte en trådløs router til. Hvis man har et modem / route som ikke har trådløs er det nemmeste at anvende en access point.
Avatar billede jskmail Nybegynder
07. september 2008 - 16:41 #6
jeg har modem OG ved siden af står en trådløs router.
Idag har jeg ikke været koblet af en eneste gang, MEN den stationær
har heller ikke været i brug overhovedet. Så lige nu er fakta,
at når den stationær går på nettet, så "generer" den de to bærbare
(trådløse)- har I nogle forslag til hvad man kan gøre ved det?
Avatar billede it-dk Nybegynder
07. september 2008 - 18:58 #7
Hvis du har modem og har en trådløs route på er jeg sikker på du får problemer. Problemet skyldes sikkert at der er konfikt med tildeling af ip adresser til dine computerer. Normalt kan man ikke f.eks. have 2 router på samme linie. I dit tilfælde da du har en box fra din internet udbyder (går jeg ud fra) skal man anvende en access point til trådløs. Det er sikkert DHCP der er problemet i din trådløse router. Det er nok dit modem fra din udbyder som skal styre tildeling af ip adresser og derfor skal dette slåes fra i din trådløse router.
Avatar billede it-dk Nybegynder
07. september 2008 - 19:01 #8
Glemte lige at sige når ændringen er lavet skal begge enheder genstartes.
Avatar billede jskmail Nybegynder
12. september 2008 - 18:55 #9
Hej...vi har skiftet nogle kabler og en bekendt har lavet noget med nogle adresser,
så nu funker det igen, dejligt. it-dk lægger du svar...
Avatar billede it-dk Nybegynder
13. september 2008 - 10:32 #10
Super det er løst :)