Avatar billede lkt Juniormester
05. september 2008 - 11:45 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Kopisikre billeder på nettet.

Hvordan kan jeg kopisikre billeder, som skal lægges på nettet?

Nogle gange når jeg møder en hjemmeside og vil kopiere et billede fra siden, kan jeg få en meddelelse som f.eks. "Hov hov, dette er mit billede".

Hvordan kan jeg gøre det samme med mine billeder. Vil egentlig godt lægge billeder på nettet, men er ikke interesseret i, at andre kan kopiere og bruge dem.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2008 - 11:58 #1
der er ikke rigtig nogen måder kopisikre noget som helst der er i et digitalt format. Man kan altid tage en Screen-dump. Men du kan, som reklamerne her på siden, bruge Flash player som ikke giver mulighed for at højreklikke og derved gemme en kopi. Således kan du vise dine billeder i en dårligere opløsning end originalen hvis det er noget du vil sælge.
Avatar billede nva Praktikant
05. september 2008 - 12:20 #2
Avatar billede draco999 Nybegynder
05. september 2008 - 16:22 #3
Vista har sådan et rigtig fint værktøj som Kopiere Netop lige det du Markere, så der er ingen mulighed for at kopisikre, Hjemmesider som bruger den slags pop er Forældet.
Det du kan gøre er som sagt bruge lavere opløsing og laver dpi, så billedet ikke er meget være. Evt et vandmærke over billedet med din hjemmeside.