Avatar billede blacks Mester
05. september 2008 - 09:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad er der af muligheder i stedet for fast IP?

Hej,

Nu hvor priserne på at have fast IP sigter til det tre dobbelte, så er det interssant at høre hvad andre muligheder man har.

Det jeg skal bruge er at kunne fange min maskine der hjemme, når jeg sidder ude i byen. Har min ruter sat op til at pege på den maskine som udgangspunkt. Og lige nu bruger jeg den fast IP til at koble op via fjernskrivebord.

Er der noget med at man kan lave et domaine??? Hjælp
Avatar billede ThomasK Nybegynder
05. september 2008 - 09:40 #1
tag et kig på www.logmein.com
Avatar billede peet-49 Novice
05. september 2008 - 09:47 #2
Dynamisk
Avatar billede pidgeot Nybegynder
05. september 2008 - 09:58 #3
Selv bruger jeg www.no-ip.com og har deres klient kørende på en PC derhjemme. Den checker med jævne mellemrum om ens IP har ændret sig, og sender så signal til dem om at de skal opdatere DNS for det subdomæne jeg har hos dem. Koster ikke en krone, og kræver intet specielt software der skal installeres på de maskiner man vil koble sig på fra (hvilket også gør at du kan bruge det lige som du har lyst til).

Hvis man ikke skifter IP indenfor en længere periode (mener det er ca. en måned) får man dog en gang i mellem en e-mail hvor man kal bekræfte at man stadig vil bruge subdomænet ved at klikke på et link s. Det kan man undgå hvis man vil give 10 dollars om året for deres "Enhanced"-udgave, men det er efter min mening fint til at leve med de par mails.
Avatar billede blacks Mester
30. november 2009 - 23:05 #4
Svar
Avatar billede peet-49 Novice
01. december 2009 - 09:34 #5
Når du skriver et svar, skal løsningen også være der.