Avatar billede kjeldsen_80 Nybegynder
04. september 2008 - 17:04 Der er 1 kommentar

Panda Firewall / Netværk

Hejsa...

Mit problem består i at jeg kun kan få mit netværk/fildeling til at virke når jeg deaktiver mine firewalls - på to ud af tre computere! (Firewallen er en del af Panda Internet Security 2008, som er installeret på alle tre computere. Internet forbindelsen virker også på alle tre computere).

PC nr1: Vista, Firewall virker med portene TCP 139 og 445 UDP 137 og 138 åbne.

PC nr2: XP, virker kun med firewall deaktiveret. Har prøvet at åbne flg. porte UDP 3702,TCP 5357 og 5358 (som jeg har læst mig til skulle være til vista!?)samt UDP 137, 138 og 445, TCP 139 og 445 (som vist nok skulle være til XP??)

PC nr3: samme som nr. 2

Så mit spørgsmål er om jeg har åbnet de rigtige porte? og om det kan være at jeg gør noget fejl vedr. åbningen?

Må sige at jeg er temmelig frustret, for alt jeg kan finde om emnet handler om at folk slet ikke kan få vista og XP til at finde hinanden, firewall eller ej!.

Ydermere har jeg et problem med at Panda firewallen konflikter med firewallen i min router (Netgear wpn824v2)- så det kunne være at Panda bare skal i skralderen? :)

På for hånd tak!

Mvh. Martin
Avatar billede langbein Nybegynder
05. september 2008 - 16:44 #1
Nå har jeg faktisk ingen erfaring med Panda, men diverse andre personal firewalls, og de er vanlivis bygget over de noenlunde samme prinsipper. De fleste personal firewalls er først of fremst prosessorienter, og der nest pakke orientert. Dvs at det er tre ting som må være "i orden". 1. Prosessen må ha nødvendige tillatelser. 2. Det må være åpent for trafikk gjennomde rette porter inn. 3. Det må være åpent for de rette porter ut.