Avatar billede kak Nybegynder
03. september 2008 - 19:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Rewrite på IIS

Jeg er nybegynder mht. at bruge rewrite, men jeg har lige installeret isapirewrite fra www.isapirewrite.com.

Jeg har også fået det til at virke, så når man f.eks. skriver www.mitsite.dk/nyhed/555, så bliver www.mitsite.dk/nyhed.asp?id=555 vist.

Men det ser ud til, at stien til alle billeder og lign., bliver relativ ud fra /nyhed/555, og dermed ikke bliver vist. Når jeg klikker på et link på siden, bliver det også relativt, altså f.eks. /nyhed/555/mitlink.asp

Kan jeg komme uden om det, uden at skulle gennemgå indholdet af alle mine sider, og gøre alle billeder, links, osv. absolutte?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. september 2008 - 19:48 #1
Browseren kan ikke vide bedre, så ja, du skal rundt og rette. Du kan muligvis bruge http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/base/ øverst på siderne - hvis ikke det forvirrer mere end det gavner.
Avatar billede kak Nybegynder
03. september 2008 - 19:59 #2
Hmmm, det kan jeg jo teste lidt, men er bange for, at det kan give andre problemer. Men tak for svaret! Opretter du et svar, så du kan få point!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. september 2008 - 20:12 #3
Nej tak, samler ikke.
Avatar billede kak Nybegynder
03. september 2008 - 20:26 #4
Men tak for hjælpen!