Avatar billede pjatmail Mester
02. september 2008 - 17:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

SPF problem

Hej
Jeg kan ikke sende til ét bestemt domænenavn fra mit mail prg. outlook ekspres - går jeg derimod på webmail og sender derfra er der ikke noget problem.
følgende  mail får jeg retur når jeg prøver at sende. Jeg har kontaktet web10 som jeg har mit domæne hos - men indtil videre har jeg ikke fået den nødvendige hjælp.
Jeg har selv prøvet at ændre min smtp server i indstillinger fra vip.cybercity.dk til smtp2.cybercity.dk uden held.

Your message

From: navn efternavn <navn@domæne.dk>

To: navn@nytdomæne.dk

Subj: søndags test
Sent: 2008-08-31 16:35

has encountered a delivery problem.

Reason: Delivery not authorized
The sender is not authorized to send to the destination.
This can be the result of per-host or per-recipient filtering.

Additional info:
Domain of navn@domæne.dk does not designate 212.242.43.252 as permitted sender
More info about SPF at http://spf.pobox.com
Avatar billede bjornicle Nybegynder
02. september 2008 - 21:02 #1
Det vil hjaelpe gevaldigt hvis du oplyste hvilket domain det drejede sig om.
Men ellers siger beskeden at du skal aendre spf recorden for domainet, denne ligger i TXT recorden i dns'en
Avatar billede tarraq Nybegynder
02. september 2008 - 21:30 #2
Reelt set betyder det at sansynligvis har den server der holder mailen for din modtager, en politik der siger at kun servere der er beskrevet i SPF må sende.
Dette giver dog ikke meget mening, da meget få implementerer det endnu.
Avatar billede pjatmail Mester
05. september 2008 - 15:27 #3
Kan det være hos ejeren af "nytdomæne.dk" der skal laves ændringer i spf recorden eller er det helt udelukket at problemet ligger hos dem - og dermed helt sikkert at det kun kan være hos mig eller web10.
Jeg har kontaktet cybercity, og de siger jeg skal have en mail hos dem for at kunne sende til domænet - det er sku da latterligt, jeg SKAL da kunne sende fra en mail med mit eget domæne navn!
Avatar billede bjornicle Nybegynder
05. september 2008 - 15:49 #4
Giv os domaine navnet, saa skal vi give dig et praecist svar
Avatar billede pjatmail Mester
05. september 2008 - 22:47 #5
okay. domænenavnet er kreoimport.dk
Avatar billede bjornicle Nybegynder
08. september 2008 - 09:44 #6
Saa vidt jeg kan se har du en fejl i din spf opsaetning, lav a:212.242.43.252 om til ip4:212.242.43.252
Avatar billede pjatmail Mester
08. september 2008 - 16:50 #7
v=spf1 a:212.242.43.252 a mx include:spf.talkactive.net ~all
laves om til:
v=spf1 ip4:212.242.43.252 a mx include:spf.talkactive.net ~all

Er det sådan det skal være.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
09. september 2008 - 09:07 #8
Det ser korrekt ud
Avatar billede pjatmail Mester
10. september 2008 - 16:25 #9
Det hjalp desværre ikke.
Jeg har nu via Cybercity fået den besked at dem der har mit domæne (web10) skal have deres egen mailserver, før jeg kan få det til at fungere.... Og det har web10 desværre ikke - så resultatet er desværre at uanset hvad, kan jeg ikke sende de mail jeg skal, før jeg flytter mit domæne!!
Ellers tak for hjælpen - send et svar så får du pointene alligevel.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
10. september 2008 - 16:56 #10
Det du siger der giver paa ingen maade nogen mening. Har du haft fat i en cybercity supporter ?
Hvordan defines "dem som har mit domaine" ?
Hvordan skulle de kunne checke at "de" har en mailserver ?
Hvilken slags mailserver, indgaaende, udgaaende, hvordan checkes dette ?
Saa det lyder som om du er blevet koert lidt rundt her, og de er indtil videre sluppet af med et problem.
Avatar billede pjatmail Mester
10. september 2008 - 18:58 #11
"Dem som har mit domæne" er dem jeg betaler for at have min hjemmeside hos, i dette tilfælde er det Web10!
Fra web10 har jeg fået at vide at de ikke har en mailserver selv!
Hvordan man tjekker hvilken mailserver der er tale om ved jeg ikke - hvad angår ind og udgående mailserver så er den indgående "mit.domæne.dk" og den udgående vip.cybercity.dk - i mit tilfælde altså...
Jeg kan ikke rigtigt se at jeg kan gøre noget ved det selv, andet end at flytte til en udbyder med egen mailserver altså.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
10. september 2008 - 19:17 #12
Tjaa, jeg vil stadig vove at paastaa at den som har fortalt dig dette har bundet dig en orgentlig historie paa aermet.
Hvis du kun sender igennem den IP vi har arbejdet med tidligere, saa burde denne SPF record vaere fin:
v=spf1 ip4:212.242.43.252 ~all
Men det kan vaere du er bedre tjent uden spf, da det i 99.9% af tilfaeldende vil goere saa at forwarding af dine mails ikke fungerer
Avatar billede pjatmail Mester
10. september 2008 - 20:08 #13
Jeg har også slettet SPF recorden igen - og lader være med at sende mail til omtalte domæne :o)