Avatar billede speedpete Nybegynder
29. august 2008 - 10:02 Der er 1 kommentar

Locale og encoding ver 8.3.3

Jeg prøver at få en applikation op at køre (www.saldi.dk) på min lokale maskine. Den gør brug af LATIN9 til at oprette databasen, men jeg får denne fejl:

encoding LATIN9 does not match server's locale Danish_Denmark.1252 DETAIL: The server's LC_CTYPE setting requires encoding WIN1252

Hvordan dælen får jeg postgreSQL 8.3.3 sat op til LATIN9? Når jeg installerer den, så skal jeg vælge
Avatar billede speedpete Nybegynder
29. august 2008 - 10:02 #1
Jeg prøver at få en applikation op at køre (www.saldi.dk) på min lokale maskine. Den gør brug af LATIN9 til at oprette databasen, men jeg får denne fejl:

encoding LATIN9 does not match server's locale Danish_Denmark.1252 DETAIL: The server's LC_CTYPE setting requires encoding WIN1252

Hvordan dælen får jeg postgreSQL 8.3.3 sat op til LATIN9? Når jeg installerer den, så skal jeg vælge Locale på en lang liste, samt Encoding (her vil jeg jo så gerne have LATIN9), men lige meget hvilket Locale jeg vælger (jeg har så ikke lige prøvet alle 117 på listen), så får jeg "The selected encoding is not valid for the chosen locale".

Locale er som default valgt til "Danish, Denmark", og encoding til "WIN1252# , velsagtens fordi det er min windows også (har prøvet både på en XP og en Vista)

Jeg kan godt få sat databasen op til at køre UTF8 og så ændre applikationens databaseoprettelsesdel til at oprette databasen med UTF8, men så crasher funktionaliteten i hoved-applikationen