Avatar billede leasing Nybegynder
28. august 2008 - 12:10 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Dropdown i værktøjslinien

Vi har behov for en ekstra dropdown (ligesom skrifttype og skriftstørrelse) i værktøjslinien i word 2003. Denne skal så udfyldes med emner som vi så kan vælge. Vælges et emne skal den tekst der passer til emnet indsættes i word dokumentet.

Det er jo lidt ala autotekster, men de tekster man kan vælge skal styres central, så alle ikke skal side og opfinde den dybe tallerken.

Håber der er nogen der er skarpe?
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2008 - 13:18 #1
Lav dine tekster som autotekster i en skabelon. Så laver du en menu, hvor du tilføjer autotekselementerne i. For at den enkelte bruger får menuen, skal du lægge den i en mappe hvor alle kan komme til den. Giv mappen navnet startup. Nu skal den enkelte brugers normal.dot filplacering - startup pege på denne mappe. Når brugeren starter word efter man har ændret placeringen, vil menuen fremgå sammen med de øvrige menuer.
Der en lille hage ved denne metode. Du kan kun gemme nye ændringer i filen, når ALLE har lukke word. Men ellers fungerer det.
Avatar billede leasing Nybegynder
28. august 2008 - 13:36 #2
Denne mulighed er jeg klar over. Brugerne har jo hver deres normal.dot og det skal jeg ikke rokke ved for de har individuelle knapper osv. Jeg har allerede nu en dot i startup mappen. Denne dot styre alle vores printerknapper.
Det jeg gerne vil have er en ny dropdown i brugernes værktøjslinie, hvor autotekster kan vælges fra, altså de autotekster som ligger et centralt sted. Det må gerne laves i VB.
Der hvor jeg har problemet er at få lavet en dropdown i værktøjslinien. Det kan jeg ikke finde ud af.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2008 - 15:18 #3
Hvorfor skal det være dropdown - Menuen med autoteksterne kan vel ligge i samme skabelon som dine printerknapper. Jeg er helt enig I, at brugerne ikke skal have pillet ved deres normal.dot. Desværre kan jeg ikke se muligheden for at lave dropdown i værktøjslinjerne. Kodning er ikke lige min strækeste side. Desværre
Avatar billede leasing Nybegynder
08. januar 2009 - 13:34 #4
Lukker spørgsmål.