Avatar billede dl Nybegynder
26. august 2008 - 10:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sjov problem stilling / Databind / data ændre sig

Jeg har en side.
Hvor jeg binder noget data til en combobox. Se nedestående kode:

    Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
        Dim s As ExpandITDK.Custom.CustomLogic.SearchLogic
        s = New ExpandITDK.Custom.CustomLogic.SearchLogic()

        sexIntervalsCombobox.DataSource = s.GetSearchSexIntervals()
        sexIntervalsCombobox.DataBind()
    End Sub

ja, det er VB kode. Dette er forbi at vores standard shop er i VB kode men alle vores tilretning er C#.

I overstående kode, kalder jeg en klasse for at lave mine data som jeg så kan databinde på.

Min C# klasse som jeg laver mine data i ser så leves ud. Eller om ikke andet methoden gør, se nedstående kode.

        public ArrayList GetSearchSexIntervals()
        {
            ArrayList result = new ArrayList();
            ListItem li;

            li = new ListItem();
            li.Text = Resources.Language.EXDK_MENUITEM_SEARCH_SEX_BOTH_ON_SEARCHPAGE;
            li.Value = "Both";
            result.Add(li);

            li = new ListItem();
            li.Text = Resources.Language.EXDK_MENUITEM_SEARCH_SEX_BOYS_ON_SEARCHPAGE;
            li.Value = "Boys";
            result.Add(li);

            li = new ListItem();
            li.Text = Resources.Language.EXDK_MENUITEM_SEARCH_SEX_ON_GRILS_SEARCHPAGE;
            li.Value = "Girls";
            result.Add(li);

            return result;
        }

Når jeg når til RETURN result; så kan jeg via en debud, se at mine data er som de skal være. Min Resource fil, vil retur Begge, Drenge, Piger.

Godt så.

        sexIntervalsCombobox.DataSource = s.GetSearchSexIntervals()
        sexIntervalsCombobox.DataBind()

Her kan jeg se, på min Datasource, at der heller ikke er nogle problemer, mit data er stadig OK.

Jeg Databinder.

Og se nu mit udtræk på siden / kildekode.

<select name="ctl00$cphSubMaster$sexIntervalsCombobox" id="ctl00_cphSubMaster_sexIntervalsCombobox" style="height:22px;width:188px;">
        <option selected="selected" value="Begge">Begge</option>
        <option value="Drenge">Drenge</option>

        <option value="Piger">Piger</option>

    </select>

Men sjovt nok er mine data nu laves om. Hvor gik den lige galt i min logic, både kode og personlig.

// Dennis
Avatar billede dl Nybegynder
26. august 2008 - 11:09 #1
Løsning er :

        sexIntervalsCombobox.DataSource = s.GetSearchSexIntervals()
        sexIntervalsCombobox.DataTextField = "Text" // Her
        sexIntervalsCombobox.DataValueField = "Value" // og her
        sexIntervalsCombobox.DataBind()

Som skulle fortælle, hvilken felt der er hvad.
Avatar billede dl Nybegynder
26. august 2008 - 11:10 #2
Lukker sp.