Avatar billede hcichosz Praktikant
22. august 2008 - 23:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Database til registering af resultater (sport)

Hej
er der nogen der har link liggende til en data base der kan bruges til registering af start nummer og resultat i tid
må gerne være et eksempel.

Mvh/Henrik C
Avatar billede leif Seniormester
23. august 2008 - 10:37 #1
Det kan et Excel ark......

2 kolonner: Startnummer | Tid
Avatar billede hcichosz Praktikant
23. august 2008 - 23:35 #2
hej
ja det kan det, men jeg spørger jo om database
Avatar billede leif Seniormester
24. august 2008 - 10:10 #3
Så kan du i Access lave en tabel med 2 felter:
Startnummer og Tid

Du fortæller jo ikke særlig meget. En database er et vidt begreb, men hvad skal du kunne ud over registrere Startnumer og Tid ?
Avatar billede hcichosz Praktikant
28. august 2008 - 14:13 #4
Hej
Ja jeg skal registrer start nummer og tid. via start nummer skal den så hente navn og klub, så jeg til sidst har start-nummer, navn, klub, og tid, så kan jeg jo lave en plaseringsliste via forespørelse, jeg spørge som jeg gør forde vis det findes var der jo ingen grund til at lave det igen,
ellers må jeg jo bare igang ;-)
Avatar billede hcichosz Praktikant
30. august 2008 - 15:43 #5
Hej
Smid et svar leif, Jeg er kommet et skrit nærmer med god hjælp fra ekspert
Avatar billede leif Seniormester
30. august 2008 - 18:49 #6
Jeg kan godt li' at folk bruger sætningen "Jeg har fået hjælp fra en ekspert" :), når de ikke har fået hjælp lige netop igennem det spørgsmål de har oprettet her.

Men, nej tak, men jeg vil da gerne hvad løsningen blev.
Avatar billede hcichosz Praktikant
30. august 2008 - 23:22 #7
Hej
Nej Leif, Jeg troer du misforstår hvad jeg skriver, det jeg mener er at jeg brugt din ide med at bruge Excel, og jeg har fået hjælp til at automatiser optagningen af tid,af en bruger her på eksperten.
jeg vil bruge en stregkodelæser og Excel Se her http://www.eksperten.dk/spm/843453
Jeg er en almindelig excel bruger, formulare og lister er jeg rimelig i men når vi kommer til vba mm. skal jeg have en del hjælp.
jeg håber at ende op med 2 mapper en der optager tid pr. start nr, og en man opretter starterne i, bagefter skal man gerne kunne parre start nummerne i de to mapper så tiden kommer til at stå sammen med de oprettedet startende.
Det skulle gerne ende med at være min løsning.
Jeg har fundet en stregkodelæser denne: BPT600, den koster inkl. Kabel kr. 799,-
den kan lige det der skal bruges.
Så jeg syntes point er din.
Håber denne uddybende forklaring er ok
Mvh/Henrik C
Avatar billede leif Seniormester
31. august 2008 - 10:01 #8
Jeg springer stadig over på pointene, men er altid glad når der kommer en uddybende forklaring på hvad den endelige løsning blev
Avatar billede leif Seniormester
31. august 2008 - 10:02 #9
(Du smider derfor selv et svar som du efterfølgende accepterer)
Avatar billede hcichosz Praktikant
31. august 2008 - 12:29 #10
Ok
Men jeg har det nu altid dårligt med selv at tage de points jeg selv sætter på.
Avatar billede leif Seniormester
31. august 2008 - 12:33 #11
Det skal du ikke have, ikke når den/de pågældende selv siger at du skal tage dem.