Avatar billede Slettet bruger
20. august 2008 - 23:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mister internet forbindelse til msn, downloads, men kan surfe!?

Jeg har endelig fået anskaffet mig trådløst internet i min nye lejlighed.
Problemet er dog, at jeg mister forbindelsen kortvarigt - specielt går dette ud over mit msn, som relogger 1-2 gange i minuttet, hvilket jeg har fået utallige klager over :S

Også når jeg har gang i diverse p2p downloads mister jeg forbindelsen til mine peers efter noget der ligner 30 sek. Dybt forstyrrende når man vil downloade større ting.

Spørgsmålet er om jeg selv kan gå ind og instille routeren til at lade være med dette, eller om det er min computer der skal instilles?
Det burde ikke være fra ISP siden?

Router: Belkin F5D7230-4 Wireless G Router
Udbyder: Cirque(fra boligselvskab?:))
Avatar billede ThomasK Nybegynder
20. august 2008 - 23:36 #1
Der er flere faktorer der kan påvirke at dit trådløse produkter ikke modtager signal ved maksimal afstand?
Access-pointet lader dig få adgang til netværket fra hvor du vil. Men husk at afstanden bliver begrænset af vægge, tage og andre objekter som det trådløse signal skal igennen. Desuden kan den maksimale afstand variere afhængig af RF baggrundsstøj og de materialer som hjemmet er opbygget af. Nøglen til at få den længst mulige afstand er at følge disse basis principper.

1. Begræns antallet af vægge og tage til et minimum – Hver væg eller tag kan stjæle 1-30 meter rækkevidde fra dit trådløse produkt. Placer dine Access Points, trådløse Routere og computere sådan at antallet af vægge og tage imellem er bragt ned til et minimum.

2. Vær klar over den direkte linie mellem Access Points, trådløse Routere og computere – En væg som er en halv meter tyk, vil ved 45 graders vinkel næsten være 1 meter tyk. Ved 2 graders vinkel, vil væggen være nesten 12 meter tyk! Prøv at placere Access Points og adaptere i en position så signalet går så ret igennem vægge og tage så muligt.

3. Byggematerialer gør en stor forskel – En solid metaldør eller aluminiun har en negativ effekt på rækkevidden. Prøv at placere Access Points, trådløse Routere og computere sådan at signalet går gennem trævægge eller døråbninger og ikke andre materialer.

4. Prøv at placere antennen sådan at den har det bedst mulige modtageforhold og desuden benytte de programmer og signalstyrkemålere som fulgte med dit produkt. Polariseringen af antennerne, har betydning for signalets udstråling.

5. Placer dine produkter mindst 1-2 meter fra elektroniske enheder som genererer RF støj, såsom Microbølgeovne, Monitorer, elektriske motorer, UPS enheder, andet udstyr der benytter det samme frekvensbånd, osv.

6. Hvis du benytter dig af 2,4Ghz trådløse telefoner eller X-10 (trådløse produkter såsom loftventilator, lys og husalarm), vil din trådløse forbindelse blive betydeligt svækket eller forsvinde helt. Alt som bruger 2,4Ghz frekvensen vil forstyrre dit trådløse netværk.

Prøv evt. at få "Network Stumbler" til at søge efter netværk i nærheden for at se hvilken channel de broadcaster på. Hvis mange forskellige routere broadcaster på samme channel kan det også give problemer.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2008 - 23:49 #2
Desværre er det ikke dette svar jeg fiskede efter.

Jeg har 100% signal styrke, det er ikke det der er galt. Problemet er, at jeg i et split sekund mister internet - dette er ikke noget problem når jeg surfer, da jeg ikke downloader ting uafbrudt.

Dette kommer dog til at genere mig når jeg har en download kørende, mit msn åbent, skype samtale igang. Stort set alt!
Spørgsmålet er om der er noget der kan ændres, så dette IKKE sker? =/

På forhånd tak :)
Avatar billede ThomasK Nybegynder
21. august 2008 - 00:01 #3
Mister du pakker mellem dit trådløse netkort og routeren?
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2008 - 00:07 #4
det kan tyde på det. Men hvordan kan jeg se om jeg rent faktisk gør det?
Avatar billede ThomasK Nybegynder
21. august 2008 - 00:26 #5
1. Tryk Start > Kør > Skriv: cmd

2. Her skriver du: ipconfig /all

3. Aflæs din standartgateway

4. Skriv: ping "standartgateway" -t  (eks: ping 192.168.1.2 -t)

Nu vil den sende pakker indtil du stopper den ved at trykke CTRL+C
Avatar billede ThomasK Nybegynder
25. august 2008 - 01:08 #6
Kommet videre med dit problem?