Avatar billede farmeren Nybegynder
20. august 2008 - 16:50 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Gendannelse af password beskyttet ødelagt word dokument

Hej alle.

Jeg har et password beskyttet word 97-2003 dokument, som ikke længere kan åbnes korrekt efter et PC Crash, hvor det blev "gendannet" af et "redningsprogram"...

Mit gæt er, at det er password beskyttelsen der giver problemerne, da word ikke længere spørger om en kode til dokumentet når jeg åbner det, men blot viser en masse ubrugelige tegn.

Jeg har forsøgt:
At åbne det med reparer funktionen.
Reparere med et program. (har glemt hvad det hed)

Er der nogen kloge hoveder som har en ide, dokumentet er nemlig super vigtigt for mig?

Mvh Christian
Avatar billede supertekst Ekspert
21. august 2008 - 08:55 #1
Jeg skal gøre et forsøg, hvis du sender filen til: pb@supertekst-it.dk
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2008 - 10:06 #2
et lille gratisprogram til gendannelse af filer - Recuva - har brugt programmet, og hvis filen ikke har været overskrevet (og nogle gange også hvis den har) er der store chancer for at redde filen.
http://www.pcworld.dk/download/66/1566
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2008 - 10:06 #3
Det direkte link http://www.recuva.com/
Avatar billede farmeren Nybegynder
21. august 2008 - 10:54 #4
supertekst; det er sødt af dig, men filen indeholder en masser personlige ting. Men hvis du har en idé er du mere end velkommen til at dele den med mig!?

hov-sa; Jeg tror ikke lige dét program er brugbart i mit tilfælde, jeg HAR filen, den er på "gået i stykker"... Programmet finder slet ikke filen når jeg søger, nok fordi den ikke er "væk"...

Mvh Chr
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2008 - 11:04 #5
Surt. jeg havde håbet på at dette var tilfældet."It will even bring back files that have been deleted by bugs, crashes and viruses!"
Er du sikker på, at det er originalfilen du har, og ikke en back-up p.g.a. af crashet. Har du forsøgt at lave en søgning i den mappe din fil ligger?
Avatar billede farmeren Nybegynder
21. august 2008 - 11:09 #6
Jeg er ret sikker på at det er den originale fil, den har det rigtige navn og størrelsen ser også fin ud.

Jeg søgte kun i netop den mappe hvor filen ligger...

Alternativt skal jeg måske forsøge at koble den gamle disk (den der crashede) til min PC igen og søge efter filen på ny... hm.

Thanks

Chr
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2008 - 11:14 #7
håber det lykkes. Man skal vel ikke nævne ordet Back-up??
Avatar billede supertekst Ekspert
21. august 2008 - 11:25 #8
Prøv at anvende WordPad?
Har tidligere kunne redde det meste af et dokument via dette.
Avatar billede farmeren Nybegynder
21. august 2008 - 11:34 #9
Det har jeg prøvet... Kan sagtens åbne det, men bare en masse ubrugelige tegn...

Jeg tror problemet er, at dokumentet er password beskyttet, men jeg kan ikke få lov til at indtaste passwordet når jeg åbner det..!? Herved åbner jeg det vel som krypteret...

Mvh Chr
Avatar billede supertekst Ekspert
21. august 2008 - 15:20 #10
Måske:
Har du prøvet at kopiere indholdet over i et nyt word-dokument?
Avatar billede farmeren Nybegynder
21. august 2008 - 20:05 #11
Har lige prøvet det, No luck - desværre...

Mvh Chr
Avatar billede vejmand Juniormester
21. august 2008 - 20:17 #12
Jeg ved ikke om det hjælper, men prøv evt. at overtage ejerskabet af filen inden du prøver at åbne den: http://support.microsoft.com/kb/308421/da
Avatar billede farmeren Nybegynder
21. august 2008 - 20:37 #13
Det hjalp desværre ikke.

Mvh Chr
Avatar billede farmeren Nybegynder
22. december 2008 - 19:21 #14
Jeg har stadig problemet med filen, hvis der er nogen som har nye inputs?

Mvh Chr
Avatar billede farmeren Nybegynder
24. januar 2009 - 10:52 #15
Lukker