Avatar billede andershl Mester
19. august 2008 - 08:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IE vil ikke åbne noget som helst

På min søsters computer har IE pludselig og uprovokeret i de sidste dage kun villet vise "Siden kan ikke vises - check osv...".

Andet internet, f.eks. Outlook Express fungerer OK. Jeg installerede så Firefox, og her er der heller ingen problemer. IE er dog stadig nødvendig aht. netbank.

Hvad i alverden kan få IE og kun IE til ikke at ville gå på nettet?

Jeg har selvfølgelig kontolleret al opsætning, jeg kender til, men uden resultat.

Den kører på XP.
Avatar billede vejmand Juniormester
19. august 2008 - 08:58 #1
Det kunne være firewall som blokerer.
Men prøv først med en systemgendannelse:
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede jokkejensen Novice
19. august 2008 - 09:59 #2
IE7 kan også tilføjes og fjernes gennem "tilføj og fjern programmer", og let downloades igen.

/J
Avatar billede andershl Mester
20. august 2008 - 08:50 #3
Tak for rådene. Intet hjalp dog. IE hentede endda uden problemer opdateringer fra nettet under geninstallationen. Men efterfølgende brugeradgang? Nej...
Avatar billede andershl Mester
21. august 2008 - 09:39 #4
Problemet er løst. Der var installeret TDC sikkerhedspakke, og et yngre familiemedlem havde fået lov at låne den til at gå på Messenger. Windows havde åbenbart i mellemtiden installeret opdateringer som fik sikkerhedspakken til at spørge om en adgang. Denne blev nægtet. Desværre var den nødvendig for IE.

Hvad der bekræfter mit råd til alle i familien om kun at lade andre benytte sin computer, såfremt der er lavet en gæstekonto til formålet......
Avatar billede vejmand Juniormester
21. august 2008 - 11:47 #5
Som skrevet her: Kommentar: vejmand 19/08-2008 08:58:26
"Det kunne være firewall som blokerer."

Du lukker spørgsmålet ved at markére mit navn i boksen nederst til venstre, og derefter klikke på "Accepter".