Avatar billede jolar03 Nybegynder
17. august 2008 - 13:24 Der er 3 kommentarer

Trådsløs opkobling

Hjælp.....
Dette er sikkert et hyppigt set spørgsmål, men jeg kan ikke oprette forbindelse til internettet via min nye trådløse router. Min computer kan godt finde den, men derefter er der ingen forbindelse til nettet. Det skal tilføjes, at jeg deler den samme router med tre andre computere, og at ethernet kablet derfra skal bruges til at opsætte det trådløse netværk. Jeg har prøvet at køre installations cd´en igennem men den trådløse router siger at der er noget som forhindrer adgangen til nettet.
Det skal tilføjes, at jeg er en rigtig newb, ergo er al hjælp super, dog skal det nok lige skæres ud i pap :-)
Nedenunder er der lige få facts som måske kan hjælpe. Hvis der mangles mere info så kan disse sagtens findes af mig.
På forhånd tak for hjælpen.

Facts:
Trådløs router: Phillips SNK 6500
Internetudbyder: Cyber City
Styresystem: Windows Vista
Computer: Dell 1525 ( Bærbar m. Trådløs Netværk)
Avatar billede uffesteenberg Novice
17. august 2008 - 13:56 #1
Ja, det kan være lidt drilsk.
Ofte er det nemmeste at ringe til CC.. supporterne derinde kan se din forbindelse og måske endda fortælle dig lige præcis, hvad du skal gøre. Det kunne de i hvert fald, da jeg på et tidspunkt havde etl ign. problem.
Avatar billede jolar03 Nybegynder
17. august 2008 - 21:00 #2
Ja, jeg har prøvet at kontakte dem, men de sagde, at de ikke ville hjælpe med routere, der ikke var købt gennem dem :-( Derfor har jeg også oprettet en tråd her:-)
Avatar billede jebo Novice
17. oktober 2008 - 23:03 #3
Er det sådan, at både din udbyders router og din trådløse router er sat op til at generere ip-adresser? Hvis det er tilfældet, vil det skabe konflikt.
Kan du få forbindelse til internettet på din pc, hvis du sætter et datakabel mellem din udbyders router og netkortet i din pc ? Hvis ja, genererer din udbyders router ip-adresser til de pc'ere, der bliver koblet til.
Så skal den trådløse router IKKE sættes til at generere ip-adresser. Du kan formentlig få adgang til din trådløse router vha ipadressen 192.168.1.1 (standardadgang). Her bør du kunne se, om den trådløse router er sat op til at generere ip-adresser. Funktionen bør slåes fra / gem indstillingerne i routeren / luk / sluk router. Fjern datakablet mellem pc og trådløs router og start så router og pc. Nu bør du kunne få adgang til det trådløse netværk.