Avatar billede henrik_hansen Nybegynder
16. august 2008 - 09:45 Der er 6 kommentarer

Blå skærm /systemroot/system32/ntdll.dll

Hej eksperter

Jeg har er stort problem, når jeg forsøger at starte min bærbar (IBM T43) får jeg bare en blå skærm hvor der står /systemroot/system32/ntdll.dll og så genstarter den bare. Computeren er købt med XP preinstalleret.

Jeg har læst lidt på nettet at man kan forsøge at erstatte denne ntdll.dll fil. Desværre er det jo sådan at IBM har deres rescue and recovery system - og der syntes jeg ikke lige jeg kan finde nogle mulighed for at erstatte filen.

Nogle der har nogle gode idéer til hvordan det gøres, eller en løsning på mit problem ?
Avatar billede hcma Novice
16. august 2008 - 10:22 #1
det må kunne lade sig gøre at køre en sfc-scanning
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22
Avatar billede henrik_hansen Nybegynder
16. august 2008 - 10:30 #2
Nej, jeg kan slet ikke komme ind i XP - heller ikke i fejlsikret...
Avatar billede hcma Novice
16. august 2008 - 11:07 #3
Avatar billede henrik_hansen Nybegynder
16. august 2008 - 11:58 #4
Kan komme på nettet i Rescue and Recovery og har forsøgt at hente ntdll.dll men den ligger den bare i IBM/SHARE.... og jeg kan ikke få lov at flytte den på nogen måde...
Bare man kunne komme i kommandopromt så man kunne kopiere manuelt... nogle gode forslag ?
Avatar billede hcma Novice
16. august 2008 - 12:21 #5
desværre nej :o(
Avatar billede henrik_hansen Nybegynder
16. august 2008 - 18:28 #6
Kom lige til at tænke på, hvis nu jeg kan komme på nettet fra Rescue & Recovery - så må den jo også være mulig at fange på det lokale netværk... Burde jeg så ikke kunne se hele c: drevet på den "syge" maskine og så på den måde overføre ntdll.dll filen ?

Men hvordan er det nu lige man gør det ? Ja ja, bare kald mig en novice :-)
Skal jo finde ip adressen - der er noget med man kan søge efter den i kommandopromten, og så er der noget med at man skal ind på den med c$ ?
Er jeg helt væk her ? :-D