Avatar billede michaeldiaz Nybegynder
15. august 2008 - 10:31 Der er 4 kommentarer

Nettet går konstant ned på en trådløs D-Link router

Jeg har en D-Link DI-524 (trådløs) router sat op i hjemmet.

Stort set konstant mister jeg forbindelsen til internettet i perioder der gør det fuldkommen ubrugeligt for mig at lave noget som helst seriøst arbejde. På et tidspunkt bliver det så ubrugeligt at jeg går op og "koldstarter" routeren, hvorefter jeg igen kan arbejde i kort tid normalt igen.

Jeg forstår ikke hvad i alverden fejlen kan være. Først troede jeg at en af klienterne throttlede forbindelsen til at gå ned ved overdrevet brug af en download manager eller lignende, men selv når det kun er mig selv der er sat på klienten sker fænomenet.

Jeg er stadig ikke sikker på om det er routeren eller min udbyder (TDC) den er gal med, efter vi har haft problemer hos TDC før.

Når det begynder at gå galt, får jeg beskeder i routerens log som jeg ikke forstår, og ikke rigtigt har kunnet finde noget på Google om, udover at det ikke er godt at få dem:

Oftest er det side op og side ned med beskeder som disse:
Friday August 15, 2008 09:04:50 TX TCP reset for 192.168.0.189(49221) -> 192.168.0.1(80)
Friday August 15, 2008 09:04:50 TX TCP reset for 192.168.0.189(49222) -> 192.168.0.1(80)
Friday August 15, 2008 09:04:50 TX TCP reset for 192.168.0.189(49223) -> 192.168.0.1(80)

Hvor 192.168.0.189 er den lokale adresse til min MacBook Pro.

Jeg får også tonsvis af beskeder jævnligt som dette:
Friday August 15, 2008 09:07:42 Unrecognized attempt blocked from 61.14.179.41:80 to 62.243.111.166 TCP:25869

... som dog indtræffer mere tilfældigt og ikke kun når nettet forsvinder.

Nettet synes at gå ned uafhængigt af hvad jeg laver på nettet.

På forhånd tak
Avatar billede darrich Novice
15. august 2008 - 12:30 #1
Er det helt nyt at du har sat det op?
I så fald:
Ved de udbydere som jeg kender til (Stofanet, CyberCity) skal man være konfigureret med ”Always-On” for at kunne anvende router på forbindelsen.
Sker ved registrering af routerens WAN mac-adresse på udbyderens hjemmeside.

Lyder til at sådan noget konfiguration, der mangler.

*******
Har det fungeret fint en i længere periode?

Tjek om pc'ere på dit lokalt net kan snakke sammen stadig væk, når internet forbindelsen ryger?
Er der ok signal, når du tjekker det på netkortet?
Avatar billede michaeldiaz Nybegynder
17. august 2008 - 22:55 #2
Hej og tak for indlægget

Det er ikke særlig nyt nej, men fejlen har altid været der. Jeg har aldrig skulle registrere noget Always-On hos TDC, det er en firmaforbindelse så det skulle gerne være i orden.

Jeg undrer mig mest over de der resets der kommer som jeg ikke helt kan forstå hvorfor kommer.
Avatar billede darrich Novice
20. august 2008 - 15:17 #3
Kører du kablet eller trådløst?

192.168.x.x Fejlene er lokale, altså mellem din Mac og din router.
TCP reset er anvendt i nogle hacker angreb og trojans.
Er ikke ekspert på mac, men start med at virus check din maskine og eventuelle andre computere på lokal nettet.

De andre fejlbeskeder er ud fra kommende computere som prøver at komme ind på dit net såsom hackers.

TCP reset kan også skyldes problemer med kommunikation i mellem mac og routeren,
hvilket kan skyldes forkert ip configuration så tjek den igennem på mac og router.

Ved der er nogle routere som erklæres mac friendly så det kan være det simpelt hen være det er kompabilitetsproblemer, og du skal ud og have en anden router.
Avatar billede darrich Novice
23. oktober 2008 - 08:45 #4
Fik du det løst.