Avatar billede mini-me Nybegynder
14. august 2008 - 09:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Stored Procedure

Hej,

Jeg har et maerkeligt problem - Jeg benytter mig af en stored-procedure som i princippet skulle oprette en ny ordre i finansprogrammet. Det lader til at den opretter recorden, men jeg kan ikke se den i finansprogrammet og hellere ikke via Access (ADP-forbindelse). Men laver jeg en select from i asp og vælger det ID den returnerede til mig får jeg det output...

Hvis jeg via Access kører den stored-procedure og indtaster de 3 nødvendige parameter så opretter den fint ordren?!?!

<%
Dim objConn
Dim objCmd

Const adCmdStoredProc    = 4
Const adInteger          = 3
Const adCurrency        = 6
Const adParamInput      = 1
Const adParamOutput      = 2
Const adExecuteNoRecords = 128
Const adDBDate = 133
Const adLongVarChar = 201
Const adBSTR = 8

'Instantiate objects
Set objconn        = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
set objCmd        = Server.CreateObject("ADODB.Command")

connect = " provider=sqloledb;server=xxx;database=x;uid=yx;pwd=yx"
objconn.open = connect

strSQL = "SELECT * from orders where OrderNo='5214'"
set rs = objConn.execute(strSQL)

do until rs.EOF
  for each x in rs.Fields
    Response.Write(x.name)
    Response.Write(" = ")
    Response.Write(x.value & "<br />")
  next
  Response.Write("<br />")
  response.Flush()
  rs.MoveNext
loop

strSQL = "SELECT MAX (convert(bigInt,OrderNo)) as MaxOrder from Orders"
set rs = objConn.execute(strSQL)
strMaxOrder = CDbl(rs("MaxOrder")) + 1

With objCmd
    .ActiveConnection = connect
    .CommandText = "kompas_orders_addnew"
    .CommandType = adCmdStoredProc 'Requires the adovbs.inc file or typelib meta tag

    'Add Input Parameters
    .Parameters.Append .CreateParameter("@OrderID", adInteger, adParamInput, ,strMaxOrder)
    .Parameters.Append .CreateParameter("@Customer", adInteger, adParamInput, , 21472231)
    .Parameters.Append .CreateParameter("@UserID", adInteger, adParamInput, , 0)

    'Execute the function
    'If not returning a recordset, use the adExecuteNoRecords parameter option
    .Execute, , adExecuteNoRecords
    orderID = .Parameters("@orderID")
End With

response.write orderID

%>
Avatar billede sherlock Nybegynder
14. august 2008 - 10:06 #1
Prøv med objConn.Close til sidst.

Det skal du for øvrigt altid gøre på alle connections.
Avatar billede mini-me Nybegynder
14. august 2008 - 10:22 #2
Det giver ikke rigtig noget.
Avatar billede sherlock Nybegynder
14. august 2008 - 10:49 #3
orderID = .Parameters("@orderID")
    .Close
End With

Måske.?!

objConn har jo slet ikke noget med kaldet at gøre :) Men skal lukkes alligevel.
Avatar billede mini-me Nybegynder
14. august 2008 - 11:25 #4
Tjaa men scriptet virker jo, der kommer ingen fejl.
Avatar billede sherlock Nybegynder
14. august 2008 - 12:34 #5
Næ. Det virker ikke :)
Enten er det fordi din ændring ikke bliver committed, hvilket måske kan ske med en Close.

Eller, du har fat i en anden database ?!
Avatar billede mini-me Nybegynder
15. august 2008 - 09:58 #6
Sherlock: Smid svar, du har været hjælpsom ;-) så du skal have lidt point, jeg fandt dog også selv problemet. Der er åbnebart sat 1 ny server op med den nye database, så jeg har sat og smidt records ind i den gamle.
Avatar billede sherlock Nybegynder
15. august 2008 - 10:47 #7
:)