Avatar billede para7 Nybegynder
13. august 2008 - 17:14 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Domæne masse-host med godt kontrolpanel

Nogen der ved en god billig hosting for domæner. Vi har ca. 150 domæner vi gerne vil have under een paraply. Der skal være DNS pegning og gerne URL pegning. Fx med Helm kontrolpanel. Som fx Needhost.dk, men de vil ikke massehoste domæner. Men ellers i den stil.
GratisDNS.dk, kan val ikke bruges alene. Skal man ikke have adgang til to webservere af en art, for at bruge dem? Eller kan man bruge et eksisterende hotel eller lign?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
13. august 2008 - 18:10 #1
www.netplads.dk - prøv at se om I ikke kan få lov til at udvide fra den store hvor der er plads til 50, til 150.

Ellers kunne løsningen måske være, at I bruger GratisDNS til at pege/redirect.
GratisDNS kan både sættes op til en IT-adresse (alm DNS) men du kan også sætte den op til at mail.dit-domæne.dk peger på vip.cybercity.dk eller at domænet bare skal omdiregere til en anden side :-)

GRATISDNS og NETPLADS er vel løsningen ???
Avatar billede freekyzone Nybegynder
13. august 2008 - 18:11 #2
http://www.netplads.dk/web/?side=40

Plan Advanced
Pris pr mnd 69,-
Oprettelse 0,-
Pr år 828,-
Points(øre) pr dag 226
Extra trafik 0,-/GB
Features og specifikationer:
- PHP5 og MySql5
- Trafik pr mnd: unlimited MB incl
- Harddisk plads: 10240 MB
- Ftp users: 50
- Email konti: 300
- Mailinglister: 5
- MySql databaser: 20
- Subdomæner: 50
- Parkeret domæner: 50
- Tillægs domæner: 50
Server information:
FQDN: web2.netplads.dk
Lokation: InterXion - Ballerup, Denmark
PHPInfo(): http://web2.netplads.dk/phpinfo.php
Test fil: n/a
bemærk venligst, det forudsættes at kunden allerede har købt et domæne!
Avatar billede leif Seniormester
13. august 2008 - 18:15 #3
GratisDNS til al DNS håndtering

Så kunne Netplads være et bud (De plejer at være til at snakke med om løsninger)

Netplads er et søstersite/firma til GratisDNS
Avatar billede freekyzone Nybegynder
13. august 2008 - 18:26 #4
www.mxhotel.dk, www.gratisdns.dk, www.netplads.dk mfl. er et og samme firma :-)

Ja, DNS er KUN til DNS. Men gratisdns kan godt bruges til andet/kombineres i denne situation :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. august 2008 - 18:49 #5
Der er en del ovre på den anden side af Atlanterhavet, der er billige og li'som ikke har begrænsninger af betydning:

http://bluehost.com/tell_me_more.html
http://www.lunarpages.com/basic-hosting/
http://dreamhost.com/hosting.html
(og sikkert flere)

Er de så gode? Oversælger de? Er de gode nok at bruge i Danmark?

Jeg kan ikke som sådan anbefale nogle - dels fordi det ikke er smart at anbefale nogen, men også fordi jeg ikke ved hvad jeres behov og kriterier er.
Avatar billede para7 Nybegynder
13. august 2008 - 21:35 #6
Tak til alle. Så er det måske afgjort. Jeg går ud fra at NetPlads.dk gerne vil have man overflytter en masse domæner?
Avatar billede para7 Nybegynder
14. august 2008 - 10:32 #7
Det er ikke til at komme igennem til netplads.dk. Det er et mobilnummer for salgsafdelingen. Og deres support koster. Nogen der ved med om de med sikkerhed vil have man overfører en masse domæner til dem?
Avatar billede leif Seniormester
14. august 2008 - 11:27 #8
Du kan maile til dem: salg@netplads.dk

Men hvorfor skulle de have noget imod at du overfører en masse domæner til dem ?
Avatar billede leif Seniormester
14. august 2008 - 11:28 #9
Og er: 46 90 32 32 et mobilnummer ? Du får sikkert fat i en telefonsvarer hvis der enten er optaget eller de snakker med nogen andre.
Avatar billede para7 Nybegynder
14. august 2008 - 15:57 #10
OK, tak, men det er ikke et skype gratisnummer. OK, jeg mailer dem. Man kan vel klare sig med forum "support" ?-)