Avatar billede nph12 Nybegynder
11. august 2008 - 22:27 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Databasestyret hjemmeside

Hej
Hvordan starter jeg på at lave en databasestyret hjemmeside? Jeg tænker special på, hvordan jeg bygger en database op som kan håndtere følgende på min hjemmeside: sider, menuer, søg-funktion, sitemap og breadcrumb.

Kan I anbefale nogle gode bøger eller tutorials?
Avatar billede swiatecki Novice
11. august 2008 - 23:58 #1
lær php,asp eller asp.net
Avatar billede victor22 Nybegynder
12. august 2008 - 01:15 #2
Jeg vil først anbefalde dig AT INSRALLERE en servermjliø på din maskin. du kan hente en gratis på www.easyphp.org. Kort og godt spare du brug af den samlede pakke såvel som tid og en masse besværligheder- Navnlig, hvis man er ikke vandt til som nybegynder at arbejde med den slags. Selve installation af programpakke er ret simpel Og så er du godt kørende med en MySQL database. der kan du teste php koder - og en del andet database opsætning - Husk at sætte den op i "Lokalhost" osv., du kan starte med at designe dine tabeller - skrive noget i dem og få dem testet gennem en simpel kode. Efter min mening er det START en God start.

Trin to - skal du anskaffe dig en editor der understøtter dynamiske sider. personligt foretrækker jeg Dreamweaver men der findes mange andre editorer du kan download gratis på nettet. Og så kan du spørge igen - når du ønsker at bygge en CMS system eller lignede. Så vi andre kan guide dig videre.

Held og lykke
Avatar billede nph12 Nybegynder
12. august 2008 - 10:50 #3
swiatecki>> det er jeg i gange med, men mangler lidt indsigt i, hvordan man laver en databasestyret hjemmeside.

victor22>> Alt det du beskriver i dit svar, har jeg gjort. Jeg har leget lidt med tabeller, men jeg mangler nogle eksempler eller beskriver på de ting jeg godt vil lave (sider, menuer, søg-funktion, sitemap og breadcrumb). Hvis jeg får nogle eksempler, så har jeg noget at lege med, så skal jeg nok få det til at spille på et tidspunkt.
Avatar billede victor22 Nybegynder
12. august 2008 - 19:08 #4
Hvilken editor bruger du?
Du kan bruge rigtigt mange gode eksempler i Php tutorials.
Avatar billede nph12 Nybegynder
12. august 2008 - 20:25 #5
Jeg bruger phpdesigner.

"Du kan bruge rigtigt mange gode eksempler i Php tutorials"
Hvad mener du helt præcis? Php tutorials, hvor henne?
Avatar billede victor22 Nybegynder
12. august 2008 - 20:37 #6
www.w3schools.com/PHP/DEfaULT.asP på den side finder du alt du ønsker at lærer - og eksempler på.

http://dk.php.net/tut.php

Du kan prøve at kigge på disse sider og kaste dig ud i at kode.
Avatar billede victor22 Nybegynder
12. august 2008 - 20:39 #7
Sorry!
Jeg er helt ny i denne forum - og er kommet at sende "Svar" i stedet for kommentar. Jeg undskylder mange gang!! :-)
Avatar billede nph12 Nybegynder
12. august 2008 - 21:25 #8
Umildbart kan jeg ikke se nogle eksempler på hvilken f.eks. søg-funktion, sitemap og breadcrumb. Jeg kan bare ikke se, hvordan jeg skal gribe opgaven an. Jeg har set div. tutorials i stil dem dem som er nævnt her i tråden, men mangler nogle konkrete eksempler på det jeg vil lave.