Avatar billede Slettet bruger
10. august 2008 - 12:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Brugernavn og kode ud af MySQL database

Jeg skal have lavet noget kommentar funktion til mine filmklip på min hjemmeside og der vil jeg gerne bruge mine brugers data som brugernavne og password fra mit forum som kører PHP og MySQL database. Er det muligt i ASP at trække det ud?
Avatar billede w13 Novice
10. august 2008 - 13:32 #1
Ja. :)
Avatar billede w13 Novice
10. august 2008 - 13:32 #2
Der fik jeg lige læst for hurtigt. Det kommer helt an på din server, men det er nok ikke i mange tilfælde, det vil kunne lade sig gøre uden videre.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2008 - 14:05 #3
Jeg har adgang til alt da det er min egen server, hvis det er det du tænker på? :-)
Avatar billede wanze Nybegynder
10. august 2008 - 15:37 #4
Det kan du vel sagtens. Du tilgår jo bare forum MySQL-databasen fra ASP. Det skulle der vel ikke være et problem i.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2008 - 17:06 #5
Hmm... det ligger på en anden server, gør det en forskel?
Har du et eksempel jeg måske kan bruge?
Avatar billede wanze Nybegynder
10. august 2008 - 17:29 #6
Hvad er det nøjagtigt du vil have et eksempel på? Hvis du kan ASP er det rimelig straight-forward, hvis ikke burde du måske lære sproget. Jeg tror ikke du får nogen til at skrive dig et ASP-script, der kan tillade brugere at logge ind og kommentere på videoer. Desuden ville det også være mere eller mindre umuligt, når vi ikke har noget kode at gå ud fra.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2008 - 18:37 #7
Jeg har lavet et script til at kommenterer videoklip med osv., men det er hvordan man connect til databasen og får brugernavn og adgangskode ud jeg er i tvivl om.
Avatar billede wanze Nybegynder
10. august 2008 - 19:05 #8
Der er mange eksempler rundt omkring, tjek evt. http://tutorials.programmingsite.co.uk/aspmysql.php

Men du skal nok også lige undersøge om adgangskoderne i databasen er krypteret (ikke bare md5-hashet), isåfald skal du nok i gang med noget reverse-engineering af PHP-forummet.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2008 - 19:29 #9
Har rodet lidt med det og det er krypteret..
Nogen ide til hvad man så gør?
Avatar billede tjaz Nybegynder
12. august 2008 - 15:05 #10
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2008 - 15:14 #11
Hey Tjaz, har styr på at hente data bare rolig. Men eller tak.
Det er mere det at det er krypteret der er problemet. :-)