Avatar billede Himbear Nybegynder
07. august 2008 - 14:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Registreringsbevis ikke udlveret

Jeg har en kunde som jeg skal lave en hjemmeside for og har bedt om at få hendes domæne flyttet til et andet webhotel, men firmaet hun har købt domænet ved og har webhotel hos har ikke udleveret registreringsbeviset og vil åbenbart ikke. De siger det kan tage op til 60 dage at få flyttet domænet og foreslår at de bare peger på den nye server.

Er det overhovedet lovligt at de ikke vil udlevere registreringsbeviset?
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. august 2008 - 14:20 #1
registreringsbeviset? Hvis det ikke er et .dk så er det yderst sjældent at der bruges nogen beviser.

Der kan man sige at den der står som ejer ved et whois opslag er ejeren. Så kan man selvf. i form af faktura m.v. bevise at man ejer det.

Eks. kan man ikke flytte et .com de første 60 dage efter reg.

Men måske du kan sige hvilket TLD vi taler om, så er det nemmere
Avatar billede Himbear Nybegynder
07. august 2008 - 14:22 #2
Det er et .com - så er alt måske som det skal være?
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. august 2008 - 14:38 #3
Det lyder som alt er som det skal være, man bruger normalt faktura/whois som bevis for at man ejer et .com (kender ikke nogen der sender reg.bevis på dette TLD som ved .dk).

Og hvis det er under 60 dage gammelt kan det ikke flytte, så er det fra højeste niv. låst og derefter kan det flyttes.

En flytning af .com kan tage fra 5-mange mange dage elt efter hvoedan ny og gammel registrator spiller sammen.

Men ellers kan man som de siger købe/få en DNS pegening så kan de pege domænet hen på de servere I vil have.
Avatar billede Himbear Nybegynder
11. august 2008 - 22:43 #4
Tak for hjælpen, vil du smide et svar ... :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. august 2008 - 00:42 #5
svar