Avatar billede c-lund Nybegynder
04. august 2008 - 08:30 Der er 6 kommentarer

Editor problemer

Hej

Jeg har et lille CMS, hvor jeg bruger en WYSIWYG editor. Jeg har prøvet nogle stykker, og syntes ikke at nogen af dem er særlig gode.
- Den laver meget mærkelig kode
- Den sætter hele tiden nye tags ind, i stedet for at redigere dem der findes.
- Det er ofte at man ikke kan skifte farve og skrifttype
- Den opføre sig ofte mærkeligt når man laver links.
- OSV.

Kan man gøre noget ved dette?
Hvad bruger i andre?
Findes der ikke en editor, der er lidt på niveau med Frontpage/dreamweaver?

Jeg bruger den editor der hedder TinyMCE http://tinymce.moxiecode.com/

På forhånd tak
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
04. august 2008 - 08:47 #1
prøv FCK - www.fckeditor.net
Avatar billede c-lund Nybegynder
04. august 2008 - 09:06 #2
Jeg har prøvet den. Den laver også mærkelige ting plus at den laver noget mærkeligt med ÆØÅ på de sider den bliver brugt
Avatar billede w13 Novice
04. august 2008 - 09:25 #3
ÆØÅ skyldes uoverensstemmelser med tegnsættet. F.eks. hvis du bruger ISO-8859-1 og den bruger UTF-8.
Avatar billede c-lund Nybegynder
04. august 2008 - 09:53 #4
Ja det ved jeg, men det var mig stadig ikke muligt at undgå disse. Hvis man søger lidt på problemet på google, var jeg ikke den eneste der havde problemet.
Avatar billede w13 Novice
04. august 2008 - 10:33 #5
Jo, men også en del, der har fået det løst. Se f.eks.: http://www.eksperten.dk/spm/830287
Avatar billede w13 Novice
04. august 2008 - 10:33 #6
Selvfølgelig er det jo ikke sikkert, at det er samme problem, det ved jeg godt. =)