Avatar billede pablopablo Nybegynder
04. august 2008 - 02:18 Der er 3 kommentarer

Tjek om popup er godkendt

Hejsa...

Er det muligt, at tjekke via asp.net om en given bruger tidligere har valgt, at acceptere popups fra ens site? Således, at han ikke hver gang, skal klikke en ekstra gang, for at åbne det nye vindue`?

Mvh. PabloPablo
Avatar billede meltinis Nybegynder
13. august 2008 - 01:11 #1
Kan du ikke gemme det i en cookie?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
13. august 2008 - 10:36 #2
jo, men det er bare ikke optimalt....fordi brugeren kan jo slette indstillingen igen, uden at jeg kan se det i en cookie, db eller lign...så derfor tænke jeg om man decideret kunne tjekke for om brugeren reelt havde accepteret ens site eller ej...
Avatar billede meltinis Nybegynder
13. august 2008 - 11:07 #3
Mener du om du kan tjekke om brugeren har tilføjet din side som Betroet Zone eller hvad de forskellige pop-up programmer og browsere kalder det?
For det er jeg ret sikker på at man ikke kan af sikkerhedsmæssige årsager - men hvis du ikke vil bruge cookies så skal du få brugeren til at logge ind og derigennem gemme hvad der er valgt. Jeg kan ikke rigtig se hvordan du ellers skulle kunne gemme sådan en oplysning.
Men mht. cookies så er det vel meget normalt at man skal foretage en masse valg på diverse sider hvis man vælger at slette sine cookies... det tror jeg ikke er et problem set fra et brugervenlighedsprincip :)