Avatar billede jnys Nybegynder
03. august 2008 - 12:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdele varekøb i standart version.

Hej alle.
Jeg ønsker at oprette en kontoplan med flg:

2100 Varekøb ( standart )
2210 Vare Kunde 1
2220 Vare Kunde 2
2230 Vare Kunde 3
2240 Vare Kunde 4 osv.

Derefter opretters nogle for

grossister:

10000 GROSISTER ( TEKST )
10100 A legetøj Saldo
10200 B Kødbenshus Saldo

Når jeg så køber nogle vare iforbindelse med en kunde, ville det være rart at kunne putte den ind under den kunde som den hører til.

EKS: 200 legoklosser rød Pris 200, ex moms.
under kredit ved kunde 1.

Derefter skal min skyldige saldo hos A legetøj opdateres.
Debet ved A 200, ex moms.

Når jeg så modtager betaling debet på kunde 1.

Samt når jeg betaler kredit hos A legetøj.

Ide´en er at jeg kan se hvad jeg skylder og har tilgode, samt hvad der bliver brugt ved kunden.

Men det giver jo dobbelt MOMS omsætning samt null konto ?

Er der nogle som kan hjælpe
Avatar billede ottobp Novice
03. august 2008 - 14:30 #1
Din Kontoplan vil eksplodere til UOVERSKUELIGHED  prøv og tænk dig  100 kunder og måske 20-30 leverandører.....men det kan da gøres.  Det har bare aldrig været meningen med Standard-versionen.
======================================================

I stedet skulle du måske overveje  en Professionel version  istedet  for kun Standard  idet

du  for  kun ca. en tusse mere  får

ET  VAREKARTOTEK  hvor du oprette alle de varer du vil
ET DEBITOR kartotek
ET KREDITOR kartotek

her kan du  få den optegnelse på  dels  kunder som på  leverandører

Standard versionen  er  så at sige  kun  en Kassebog sat på elektronik  -  Men de specificeringer  som du forsøger at vride Standard-versionen  til  at gøre for dig -  det vil koste en masse unødvendigt arbejde (for meget mertid .... i forhold til at  gøre det i Professionel versionen)  Du vil hurtigt  miste overblikket i Standard  og det vil være spild af din tid i forhold til hvad du kunne klare dig med i PRof.versionen.

JA det er et forsøg på at sælge dig en dyrere model -  men også spare dig for en masse besvær.

VIl du  noget af dette hjælper jeg dig gerne Har du en Standard eller sidder med en prøveversion???  hvis Ja  så er opgraderingsprisen  for Standard2 -> Prof 3  1.700 kr. og Standard3 -> Prof 3  1.100 kr.  begge incl. moms  Ny prisen for en Prof. 3 er  2.225 kr. incl.moms.

mvh
Otto B. Petersen  certificeret forhandler  af SummaSummarum
www.ivaerksaet.dk  tlf  283 44 283
Avatar billede jnys Nybegynder
03. august 2008 - 16:47 #2
Ok tak for hjælpen, :-)
Så kunne jeg måske få lidt fred , selv om min revisor syntes at jeg skulle lave det om.
Takker.
Avatar billede ottobp Novice
03. august 2008 - 16:59 #3
forstår ikke helt !?!
bragte jeg klarhed over  Standard-  situationen  -  og at du bliver i den med de problemer jeg mener det vil skabe for dig på sigt
ELLER

kunne  du bruge  anvisningerne på  en Professionel 3  som  alternativ ???  Hvis det er det sidste, hvorledes  så  med opgrade´en  - kommer du tilbage til mig  om en sådan????
Avatar billede jnys Nybegynder
03. august 2008 - 17:28 #4
Jeg har en lille enmandsvirksomhed og har ca 400 - 600 poster om året. ( 125 bilag )
og bruger SS standart :-)
men min revisor ønsker at jeg tager forbrug af vare og sætter dem ind hos opgaverne ( kunderne ) ved at tilføje som nævnte før. Jo det er smart så kan man se hvad der er brugt til opgaven ( hvis man ikke har styr på det )
Jeg har fint styr på hvad der bliver brugt med hensyn til opgverne. Men jeg prøver jo at gøre som folk ønsker ( revisor ) .Men det giver flere problemer det kan jeg se og mærke ( har prøvt flere gange, uden held )
Jeg forstår at den optimale løsning ville være at få en pro ver. men da det ikke er et stort firma, ser jeg det ikke som løsningen. ( Da jeg så skal til at bruge yderliger mange timer på at oprette data samt sætte mig 100% ind i det nye )
Min økonomi er ikke så stor at man bare kan.... Jeg har ca 60.000,- om året.
Avatar billede ottobp Novice
03. august 2008 - 18:03 #5
fint  nok  det er jo din  økonmi men også dine timer (de frie altså) som du skal måle  op imod.
afhængig af version af Standard  3 eller 2  -  så  er det 880 eller 1.380,- divideret med din timeløn, som du skal sætte  af til det her;  så  der skal altså ikke bruges ret mange ekstratimer  for at det kunne betale sig.  Du får  jo også  DB-visning på den enkelte faktura; så du kan se hvor du tjener pengene ....  eller ikke-tjener dem.

med hensyn til vareoprettelser  -  så  er der  en genvej, hvis du f.eks. har varerne liggende i en excel-fil. Så kan varerne importeres ind via en komma eller semikolon-filer.

men nuvel  du kan jo spekulere over det  - og så vende tilbage til sagen
Avatar billede ottobp Novice
01. september 2008 - 10:05 #6
fik du løst dit problem  nemlig at du holder fast ved din opfattelse på trods af revisor??  hvis JA så er det vel tid at lukke  spørgsmål  og  smide  nogle point
Avatar billede ottobp Novice
01. september 2008 - 21:28 #7
tak for det